ZILIANI, Cristina
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.113
NA - Nord America 3.806
AS - Asia 2.023
SA - Sud America 224
AF - Africa 147
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
OC - Oceania 6
Totale 10.327
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.707
IT - Italia 1.251
CN - Cina 860
SG - Singapore 733
IE - Irlanda 648
SE - Svezia 588
DE - Germania 354
UA - Ucraina 346
FI - Finlandia 314
BR - Brasile 200
NL - Olanda 174
TR - Turchia 126
CI - Costa d'Avorio 102
GB - Regno Unito 100
CA - Canada 91
FR - Francia 70
IN - India 47
RU - Federazione Russa 47
PH - Filippine 45
AT - Austria 44
ID - Indonesia 37
CH - Svizzera 33
IR - Iran 31
VN - Vietnam 30
RO - Romania 22
BD - Bangladesh 19
ES - Italia 19
MA - Marocco 18
HK - Hong Kong 17
BE - Belgio 16
JP - Giappone 16
CZ - Repubblica Ceca 14
PK - Pakistan 12
TW - Taiwan 12
BG - Bulgaria 11
PT - Portogallo 10
PL - Polonia 9
TH - Thailandia 9
LT - Lituania 8
PE - Perù 8
DK - Danimarca 7
HU - Ungheria 7
AU - Australia 6
TN - Tunisia 6
UZ - Uzbekistan 6
ZA - Sudafrica 6
DZ - Algeria 5
EC - Ecuador 5
HR - Croazia 5
IQ - Iraq 5
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 4
AR - Argentina 4
EU - Europa 4
JO - Giordania 4
MX - Messico 4
DO - Repubblica Dominicana 3
LU - Lussemburgo 3
MY - Malesia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
VE - Venezuela 3
AL - Albania 2
AM - Armenia 2
CD - Congo 2
CM - Camerun 2
KE - Kenya 2
NP - Nepal 2
SI - Slovenia 2
SM - San Marino 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
BF - Burkina Faso 1
BO - Bolivia 1
CL - Cile 1
CO - Colombia 1
GR - Grecia 1
KR - Corea 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
MD - Moldavia 1
MU - Mauritius 1
NG - Nigeria 1
NI - Nicaragua 1
PY - Paraguay 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
SN - Senegal 1
SY - Repubblica araba siriana 1
Totale 10.327
Città #
Dublin 643
Chandler 528
Singapore 395
Jacksonville 384
Ashburn 311
Dearborn 274
Houston 226
Beijing 224
Ann Arbor 206
Santa Clara 194
Parma 157
Boardman 150
Nanjing 148
Milan 137
Princeton 128
Abidjan 102
Izmir 101
San Mateo 82
Wilmington 80
Helsinki 59
Rome 58
Toronto 57
Shenyang 51
Kunming 49
Bologna 43
Nanchang 41
Jinan 40
Hebei 38
Los Angeles 35
Vienna 34
Naples 33
Hefei 32
Shanghai 32
Moscow 28
Seattle 27
Jakarta 26
Des Moines 25
Jiaxing 25
Cattolica 24
São Paulo 24
Woodbridge 22
Changsha 20
Guangzhou 20
New York 20
Modena 18
Munich 18
Pune 17
Reggio Emilia 17
Norwalk 16
Redmond 16
Brussels 15
Fremont 15
Pars 15
Bari 14
Turin 14
Düsseldorf 13
Kocaeli 13
Ottawa 13
Treviso 13
Verona 13
Dong Ket 12
Frankfurt am Main 12
Redwood City 12
Tianjin 12
Dallas 11
Florence 11
Hangzhou 11
Pescara 11
Belo Horizonte 10
Hagen 10
London 10
Lugano 10
Piacenza 10
Brescia 9
Chengdu 9
Mountain View 9
Rho 9
Strasbourg 9
Trento 9
Köln 8
Manchester 8
San Giovanni Lupatoto 8
Auburn Hills 7
Baguio City 7
Chicago 7
Fidenza 7
Grafing 7
Ho Chi Minh City 7
Hong Kong 7
Palermo 7
Rockville 7
Salerno 7
Sofia 7
Zhengzhou 7
Borås 6
Cologne 6
Duncan 6
Fuzhou 6
Haikou 6
Madrid 6
Totale 5.913
Nome #
E- Marketing. Direct, database e Internet Marketing 438
Loyalty Management: From Loyalty Programs to Omnichannel Customer Experiences 367
L'evoluzione del loyalty marketing nella Gdo italiana 210
Retail Shopper Marketing: the Future of Promotional Flyers 187
Bambini: conversazioni nella rete e strategie di brand. Prime osservazioni e linee di ricerca 152
Innovation in Brand Promotion: Reacting to the Economic Crisis with Digital Channels and Customer Insight 150
Loyalty Marketing. Creare valore attraverso le relazioni 134
Online versus offline promotional communication: Evaluating the Effect of Medium on Customer Response 134
Identifying the link between store characteristics and the in-store customer experience 125
Online vs. Offline store flyers: estimating the effect of medium on intention to visit the store and buy in FMCG 121
Dalle carte fedeltà a Internet: l'evoluzione del micromarketing 118
Device usage patterns and online shopping behaviour 115
The role of customer experience touchpoints in driving loyalty intentions in services 115
Customer Relationship Management in a Digital World: Profiling Best in Class Companies 112
Building customer loyalty in retailing: not all levers are created equal 110
I read, therefore I buy? Analyzing the impact of flyer distribution and readership on purchase behaviour 109
Micromarketing. Le carte fedeltà della distribuzione in Europa 107
Daily deal shoppers: What drives social couponing? 102
Allargare il mercato del Made in Italy nel settore agroalimentare: una nuova opportunità per il retail 100
From customer experience to customer loyalty: the role of touchpoints in retailing 98
B2C: casi di studio e dinamiche di sviluppo 96
Towards digital loyalty programs: insights from customer medium preference segmentation 96
Beyond the “mobile versus PC” dichotomy: Profiling online shoppers based on device usage 96
Retailing in Italy - Players, Strategies and Trends 96
BRAND AUTHENTICITY AND OMNICHANNEL RETAILING: CONCEPTUAL DISSONANCE AND EMERGING RESEARCH DIRECTIONS 95
Retail Micro-Marketing strategies and competition 94
Targeted and mass approaches to customer loyalty: are ends meeting? 94
Mapping touchpoint exposure in retailing: Implications for developing an omnichannel customer experience 94
Retail promotional communication: the comparative effectiveness of print versus online 94
Selecting which touchpoints to manage for customer loyalty: an empirical analysis in retail banking 92
Micromarketing. Creare valore con le informazioni di cliente 92
AN OVERVIEW ON OMNICHANNEL RESEARCH: INTELLECTUAL FOUNDATIONS AND IMPLICATIONS FOR RESEARCH 92
Marketing e creazione di valore: casi di eccellenza /2. 91
Redefining Generational Cohorts Based on Touchpoint Exposure in Italy and Japan: An Abstract 91
Categorie di prodotti e categorie di clienti: un connubio possibile 90
Internet: metafora di un nuovo marketing 85
Do Store Flyers Work? Implications for NBs and PLs from a Subgroup Analysis with Experimental Data 85
From loyalty cards to micro-marketing strategies: Where is Europe’s retail industry heading? 84
I Loyalty Programs per il presidio dei canali di vendita:sfide e opportunità tra crisi economica e new media 84
Store Brand as a Customer Experience Touchpoint and Its Contribution to Store Loyalty 84
“Channel Loyalty”: Exploring the role of Loyalty Programs in Channel Relationships 84
Guest Editorial 84
The Post Crisis Shopper: Impulsive Or Planner? 83
E-mail marketing 82
Il caso Boo.com 79
Online vs. Offline Channels? Testing the Effect of Promotional Communication on Shopper Behaviour 78
The interplay between customer experience and customer loyalty: Which touchpoints matter? 78
Who is the social coupon shopper? Understanding the drivers of social coupon adoption: an extended abstract 78
Le marketing ciblé en Italie: tendances et prévisions de développement, Revue francaise du marketing 77
L’approccio customer focused alla misura dell’efficacia promozionale 77
Microbranding: la creazione di valore di marketing tramite la condivisione delle informazioni delle carte fedeltà tra industria di marca e distribuzione 77
Online channel adoption in supermarket retailing 77
I consumi alimentari degli europei verso il 2000: alcune implicazioni per produttori e distributori 76
New developments in price and loyalty promotion: managerial implications and new avenues for research 76
Il marketing della fedeltà nell'azienda commerciale 75
Loyalty marketing in Italy: a Decade of Customer Cards and Clubs in Food Retailing 75
LA SEGMENTAZIONE DELLA CLIENTELA PER STILI D'ACQUISTO 75
E all'asta manderemo il nostro agente 74
I comportamenti di consumo di fronte ai rischi alimentari: tra ansia e rimozione. Il caso della mozzarella di bufala campana 74
Expanding the Lens on the Customer Experience-Loyalty Link: The Role of Satisfaction and Shopping Enjoyment 74
Nuove applicazioni dell'information technology al marketing distributivo: verso il sistema informativo di marketing di canale 72
Rivoluzione dell’informazione e stabilità dei rapporti di canale 71
From Trade Loaders to Online Channel Partner Programs: How Trade Promotion Changed its Face from 1990 to 2010 70
E-commerce in Italy: bridging the gap? 70
Exploring patterns of loyalty program participation: new implications for research and practice 70
New Economy e vecchio marketing 69
Nuovi mezzi e nuove tecnologie di comunicazione delle imprese commerciali 68
Retail Micromarketing: strategic advance or gimmick? 68
L'efficacia della comunicazione promozionale tra carta e digitale nel Largo Consumo: disegno sperimentale e indicazioni dallo studio pilota 68
Memory for private label versus national brand in feature advertising 68
Rivoluzione dell'informazione e stabilità dei rapporti di canale 67
Measuring the Effectiveness of Consumer Promotions: an Innovative Approach 67
L'apport des NTIC aux relations entre industriels et distributeurs 66
Generations and Their Preferences for Loyalty Program Rewards in Supermarket Retailing 65
Le criticità delle relazioni negoziali 65
I cambiamenti socio-economici e la domanda di tecnologie alimentari nella Repubblica Popolare Cinese 65
SHOPPER MARKETING AND THE POST CRISIS CONSUMER 63
La dimensione internazionale dell’economia reggiana 63
Managing Online Touchpoints for a Consistent Customer Experience: Cases from Fashion Retailing 63
Gli strumenti per la scoperta del comportamento di acquisto: la segmentazione della clientela basata sui dati di carta fedeltà 62
L'approccio customer focused alla misura dell'efficacia della promozione al consumo 62
Tutto è pronto per la convergenza 61
Understanding complaint channel usage in multichannel retailing 61
Il futuro è brick & click: le sfide dell'integrazione tra canali fisici e canale virtuale 60
Principles of Direct and Database Marketing, Pitman Publishing (1998) 60
Traffico o fidelizzazione? Verso la convergenza degli strumenti promozionali 60
Mass media e new media: nuove sfide per comunicare, distribuire, creare valore”, Forum di marketing 59
Diventa più forte la cultura della loyalty 59
Dalla quantità alla qualità 59
Crescita ininterrotta per i loyalty program 59
Si fidelizza anche nei canali di vendita 58
I retailer eccellenti vanno "oltre la carta" 58
Understanding the customer experience-loyalty link: A moderated mediation model 58
Lo scaffale infinito: la gestione online dell'assortimento per i retailers fisici e virtuali 57
Lezioni dai leader: analisi e valutazione dei diversi orientamenti di micromarketing 57
I nuovi intermediari della fedeltà 57
Exploring the Role of Loyalty Programs for Channel Relationships in Times of Economic Downturn and Web 2.0 Opportunities 57
Gli agenti intelligenti: trasparenza dei prezzi e potere degli acquirenti su Internet 57
Complaint behaviour in multichannel retailing: a cross-stage approach 57
Opportunità, rischi ed esperienze della grande distribuzione grocery su Internet 56
Totale 8.994
Categoria #
all - tutte 37.670
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 37.670


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020126 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 37 89
2020/2021865 15 105 71 33 97 30 110 33 173 46 122 30
2021/2022970 17 31 217 36 29 22 104 85 44 103 77 205
2022/20232.372 289 238 145 154 163 250 99 136 763 16 73 46
2023/20241.230 64 115 44 58 94 223 171 127 63 81 85 105
2024/20252.159 162 198 257 152 242 246 137 135 337 260 33 0
Totale 10.502