BELLINI, Silvia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.736
NA - Nord America 3.407
AS - Asia 2.897
SA - Sud America 393
AF - Africa 153
OC - Oceania 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 10.593
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.332
IT - Italia 1.821
SG - Singapore 1.187
CN - Cina 872
IE - Irlanda 441
SE - Svezia 397
BR - Brasile 312
HK - Hong Kong 266
FI - Finlandia 196
VN - Vietnam 189
FR - Francia 173
DE - Germania 154
TR - Turchia 150
NL - Olanda 133
ZA - Sudafrica 115
UA - Ucraina 94
GB - Regno Unito 75
RU - Federazione Russa 66
IN - India 47
CA - Canada 44
AT - Austria 42
AR - Argentina 30
JP - Giappone 26
BE - Belgio 24
BD - Bangladesh 22
KR - Corea 19
EC - Ecuador 18
MX - Messico 18
PK - Pakistan 18
AE - Emirati Arabi Uniti 16
RO - Romania 16
HU - Ungheria 15
IQ - Iraq 15
NO - Norvegia 15
PL - Polonia 14
CI - Costa d'Avorio 11
ID - Indonesia 11
PT - Portogallo 11
ES - Italia 10
MA - Marocco 10
CH - Svizzera 9
PH - Filippine 9
VE - Venezuela 9
UZ - Uzbekistan 8
CO - Colombia 7
MY - Malesia 7
PY - Paraguay 7
NP - Nepal 5
SA - Arabia Saudita 5
AU - Australia 3
CL - Cile 3
EE - Estonia 3
GA - Gabon 3
IM - Isola di Man 3
IR - Iran 3
JM - Giamaica 3
KG - Kirghizistan 3
LT - Lituania 3
MT - Malta 3
OM - Oman 3
PE - Perù 3
RS - Serbia 3
BB - Barbados 2
BH - Bahrain 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DZ - Algeria 2
EG - Egitto 2
ET - Etiopia 2
EU - Europa 2
GR - Grecia 2
IL - Israele 2
KE - Kenya 2
KZ - Kazakistan 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
NI - Nicaragua 2
PA - Panama 2
PS - Palestinian Territory 2
SI - Slovenia 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
SN - Senegal 2
SY - Repubblica araba siriana 2
UY - Uruguay 2
AZ - Azerbaigian 1
BO - Bolivia 1
BW - Botswana 1
CR - Costa Rica 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GE - Georgia 1
GT - Guatemala 1
GY - Guiana 1
HN - Honduras 1
HR - Croazia 1
IS - Islanda 1
JO - Giordania 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
NE - Niger 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PW - Palau 1
Totale 10.589
Città #
Singapore 582
Chandler 510
Dublin 435
Ashburn 337
Hong Kong 265
Santa Clara 248
Parma 242
Beijing 240
Dallas 176
Ann Arbor 170
Milan 163
Boardman 118
Dearborn 117
Johannesburg 110
Izmir 109
Jacksonville 101
Bologna 81
Nanjing 80
Princeton 79
Hefei 74
New York 74
Ho Chi Minh City 73
Wilmington 66
Los Angeles 62
Houston 50
Moscow 48
Rome 48
San Mateo 47
Modena 43
Reggio Emilia 43
Helsinki 38
Shanghai 38
Hanoi 37
Piacenza 36
Vienna 34
Shenyang 33
Buffalo 31
Hebei 31
Woodbridge 30
Munich 29
Kunming 28
Jinan 27
Nanchang 26
Naples 25
São Paulo 25
Cattolica 24
Columbus 23
Kocaeli 23
Brussels 22
Turin 22
Turku 22
Bari 20
Verona 20
Catania 19
Seattle 19
Fidenza 17
Brescia 16
Florence 16
Norwalk 16
Budapest 15
Des Moines 15
Pune 15
Seoul 15
Tianjin 15
Toronto 15
Council Bluffs 14
London 14
Amsterdam 13
Guangzhou 13
Jiaxing 13
Montreal 13
Warsaw 13
Changsha 12
Curitiba 12
Genoa 12
Haiphong 12
Strasbourg 12
Abidjan 11
Brooklyn 11
Chicago 11
Redwood City 11
Tornes 11
Bremen 10
Frankfurt am Main 10
Messina 10
Rio de Janeiro 10
Zhengzhou 10
Bergamo 9
Monteforte Irpino 9
Paris 9
Pistoia 9
Stockholm 9
Trento 9
Angers 8
Atlanta 8
Berlin 8
Boston 8
Fremont 8
Karachi 8
Padova 8
Totale 5.996
Nome #
L'evoluzione del loyalty marketing nella Gdo italiana 292
La valorizzazione dei prodotti tipici attraverso brand e canali: una ricerca esplorativa. 265
Bambini: conversazioni nella rete e strategie di brand. Prime osservazioni e linee di ricerca 184
Economia e marketing dei contenuti digitali. 181
Green Digital Nudging and channel relationships 179
Sostenibilità e Digital Nudging: modelli organizzativi e nuovi assetti (pre) competitivi 166
Allargare il mercato del Made in Italy nel settore agroalimentare: una nuova opportunità per il retail 151
Consumatore e prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali nelle scelte di consumo e di acquisto. 148
Come far convergere la promozione delle vendite con la promozione della salute: lo shopper marketing nutrizionale nel reparto dell’ortofrutta 147
Building customer loyalty in retailing: not all levers are created equal 144
Mobile Shopping Behaviour: un’analisi bibliometrica 144
Impulse Buying Behavior: the mobile revolution 141
Programmazione della spesa e nuovi confini dello Shopper Marketing 140
How to communicate healthy products inside grocery stores, 140
"Data-driven digital advertising: benefits and risks of online behavioral advertising" 140
Le App di food sharing tra benefici individuali e ambientali: ascolto delle conversazioni online degli utenti su Too Good To Go. 137
Consumer perceptions of grocery retailers: the role of store formats and store banners. 133
A model of mobile grocery app adoption in the Italian retail context 132
La fedeltà tra leve macro e micro 130
Sustainability meets innovation in the retail sector: a bibliometric analysis 129
Interformat competition in the grocery retailing 129
Branding strategies in typical food products: a qualitative study, 129
Nutrition, marketing and consumer behaviour: A systematic bibliometric analysis 128
Assessing the long-term effect on sales and CSR of a Nutrition Marketing strategy in the retailing environment 128
Consumatore e prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali nelle scelte di consumo e di acquisto in Bursi T. e Galli G. (a cura di) “Le imprese italiane dell’industria agro-alimentare: mercati internazionali, relazioni di canale, strategie e politiche di branding 127
Grocery Shopping Behaviour: Classic Drivers and COVID-19 Effect 127
New shopping behaviors in a changing environment 125
A structural equation model of impulse buying behavior in grocery retailing 125
Utilizzo del mobile-in store: come cambia il comportamento dello shopper tra programmato e impulso 123
Retail Micro-Marketing strategies and competition 121
Targeted and mass approaches to customer loyalty: are ends meeting? 121
Strategie di valorizzazione dei prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali distributivi 121
Channel Relationship (R)Evolution 121
Impulse or planning buying: an empirical analysis in grocery retailing 119
L’impatto della trasformazione digitale sui modelli organizzativi nelle filiere del largo consumo 118
Consumer perceptions of typical products: which implications for marketing strategies? 116
L’orientamento al micromarketing di Nordiconad 115
Competitive Convergence in Grocery Retailing 115
Condivisione della conoscenza e creazione del valore di marketing: aspetti teorici e risultati delle ricerche dell'Osservatorio 112
Impact of preshopping factors on impulse buying: a structural equation model 112
Retailers’ strategies to promote healthier food purchases in grocery stores: space management and display communication 112
Using mobile while shopping in-store: a new model of impulse-buying behaviour 110
The impact of mobile device use on shopper behaviour in store: an empirical research on grocery retailing 109
Does Shopping Preparation Influence Consumer Buying Decisions? 109
A consumer perspective on grocery retailers’ differentiation 108
Store format and store image in post crisis era: a consumer perspective. 108
Store format convergence: retailers strategy and consumer perception 107
Le dimensioni fiduciarie nell’acquisto dei prodotti biologici: un’analisi esplorativa 106
Il controllo pubblico delle relazioni di canale: la politica di vendita al dettaglio della Coca Cola 105
Using mobile applications: a model of technology adoption in the grocery setting 105
Promoting health inside grocery stores: can in store marketing strategies change behaviours and attitudes? 105
Using mobile while shopping: re-thinking impulse buying framework 101
From loyalty cards to micro-marketing strategies: Where is Europe’s retail industry heading? 100
Healthy checkout and impulse purchases. The impact of in-store stimuli on the nature of the buying behavior, 100
Competere e creare valore con le informazioni di cliente: le nuove frontiere del micromarketing 100
Digital Nudging for Sustainability: A Bibliometric Analysis 100
What drives consumers to shop on mobile devices? Insights from a Meta-Analysis 99
Le marketing ciblé en Italie: tendances et prévisions de développement, Revue francaise du marketing 97
Microbranding: la creazione di valore di marketing tramite la condivisione delle informazioni delle carte fedeltà tra industria di marca e distribuzione 97
How information seeking drive planned buying 97
Healthy checkout and impulse purchases. The impact of in-store stimuli on the nature of the buying behavior 96
Understanding consumers perceptions and behavior related to healthy checkout 94
Shopper marketing interventions to encourage healthier food purchasing 93
LA SEGMENTAZIONE DELLA CLIENTELA PER STILI D'ACQUISTO 93
Promoting Healthy Eating: the role of manufacturers and retailers in consumers’ food choice 91
null 90
Using mobile device in-store: which implications for retailers? 90
(Sweet) Marketing for Conscious Shopping 88
Il controllo pubblico del pricing commerciale: verso un bilancio sulla questione sottocosto 85
How shopping habits change with artificial intelligence: smart speakers' usage intention 83
What drives consumers’ choice of typical food products in-store? An empirical analysis 83
Impulse buying in healthy eating: does checkout work? 82
Mobile shopping behavior: a bibliometric analysis 80
What drives sustainable sales? Exploring conscious shopping behavior and retailers’ strategies from NIQ data mining 79
Informazione e comunicazione nel futuro della fidelizzazione 78
Impact of pre-shopping activities on purchase decisions at the point of sale 78
La convergenza dei media: opportunità e sfide nella relazione con il consumatore 77
Shopping behaviour in grocery retailing: how pre-trip activities influence in-store decisions 77
How to Promote Healthier Shopping Behaviour: Which Are the Most Effective Retail Marketing’ Levers in E-Commerce Grocery 74
Retail Micro-marketing strategies and competition 73
Using mobile device in-store: which implications for retailers 71
How sustainable store brands drive satisfaction, trust and loyalty towards grocery retailers 70
Choose Sustainable! How Digital Nudging positively impacts consumer behavior and corporate reputation 70
Il loyalty marketing in tempo di crisi 70
Economia e Marketing dei contenuti digitali, Tesi di Dottorato, Università di Parma 69
Lo scenario di trade promotion e incentivazione 69
Misurare la convergenza competitiva nel retail nella prospettiva shopper-based 69
Le politiche a sostegno dei consumi e del potere di acquisto della domanda: la visione di industria e distribuzione. 67
Health and self-control: promoting unconscious healthy food choices inside the store 66
Il loyalty marketing nella GDO 66
Disclosing the AI Identity: How Virtual Assistant Transparency Shapes Consumer Perceptions 64
L’orientamento alla trade promotion e incentivazione per canale nei diversi settori 64
Economia e Marketing dei contenuti digitali 63
Online behavioral advertising: benefits and risks of data-driven digital advertising 60
Retailers’ strategies to promote healthier food purchases in grocery stores: space management and display communication 59
Understanding fruits and vegetables waste behavior through an integrative framework of the TPB and the NAM 58
The power of advertising and promotion in shaping consumer attitudes toward food 56
Impact of preshopping activities on purchase decisions at the point of sale 55
Fedelta’ e multicanalita’ nel retail: un connubio possibile? La prospettiva del consumatore 54
Il ruolo del format distributivo nel soddisfacimento dei bisogni di acquisto 54
Totale 10.688
Categoria #
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selected - selezionate 0
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Totale 36.077


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021296 0 0 0 0 0 28 29 24 102 51 42 20
2021/2022479 26 12 62 17 9 5 31 51 23 66 28 149
2022/20232.018 172 157 138 173 156 218 49 141 603 13 129 69
2023/20241.080 100 101 62 87 83 189 114 90 59 57 60 78
2024/20252.384 118 131 169 136 212 266 97 140 223 206 228 458
2025/20262.388 339 381 580 327 730 31 0 0 0 0 0 0
Totale 10.746