BELLINI, Silvia
BELLINI, Silvia
Dipartimento di Scienze Economiche e Aziendali
"Data-driven digital advertising: benefits and risks of online behavioral advertising"
2021-01-01 Aiolfi, Simone; Bellini, Silvia; Pellegrini, Davide
(Sweet) Marketing for Conscious Shopping
2023-01-01 Bellini, Silvia
A consumer perspective on grocery retailers’ differentiation
2015-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
A model of mobile grocery app adoption in the Italian retail context
2019-01-01 Aiolfi, S.; Bellini, S.
A structural equation model of impulse buying behavior in grocery retailing
2017-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia; Grandi, Benedetta
Allargare il mercato del Made in Italy nel settore agroalimentare: una nuova opportunità per il retail
2016-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia; Ieva, Marco; Lugli, Gianpiero; Ziliani, Cristina
Assessing the long-term effect on sales and CSR of a Nutrition Marketing strategy in the retailing environment
2019-01-01 Grandi, B.; Cardinali, M. G.; Bellini, S.
Bambini: conversazioni nella rete e strategie di brand. Prime osservazioni e linee di ricerca
2013-01-01 Franchi, Maura; Ziliani, Cristina; Bellini, Silvia
Branding strategies in typical food products: a qualitative study,
2015-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
Building customer loyalty in retailing: not all levers are created equal
2011-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia; Ziliani, Cristina
Channel Relationship (R)Evolution
2017-01-01 Bellini, Silvia
Come far convergere la promozione delle vendite con la promozione della salute: lo shopper marketing nutrizionale nel reparto dell’ortofrutta
2017-01-01 Bellini, Silvia
Competere e creare valore con le informazioni di cliente: le nuove frontiere del micromarketing
2008-01-01 Bellini, Silvia
Competitive Convergence in Grocery Retailing
2016-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
Condivisione della conoscenza e creazione del valore di marketing: aspetti teorici e risultati delle ricerche dell'Osservatorio
2008-01-01 Lugli, Gianpiero; Bellini, Silvia
Consumatore e prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali nelle scelte di consumo e di acquisto in Bursi T. e Galli G. (a cura di) “Le imprese italiane dell’industria agro-alimentare: mercati internazionali, relazioni di canale, strategie e politiche di branding
2015-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Bellini, Silvia
Consumatore e prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali nelle scelte di consumo e di acquisto.
2014-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Bellini, Silvia
Consumer perceptions of grocery retailers: the role of store formats and store banners.
2015-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Bellini, Silvia
Consumer perceptions of typical products: which implications for marketing strategies?
2015-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
Digital Nudging for Sustainability: A Bibliometric Analysis
2024-01-01 Bacchilega, C.; Aiolfi, S.; Bellini, S.; Pellegrini, D