LUCERI, Beatrice
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.709
NA - Nord America 4.654
AS - Asia 4.318
SA - Sud America 834
AF - Africa 236
OC - Oceania 33
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 15.794
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.527
IT - Italia 2.925
SG - Singapore 1.715
CN - Cina 1.377
BR - Brasile 659
IE - Irlanda 595
SE - Svezia 521
HK - Hong Kong 384
DE - Germania 321
FI - Finlandia 296
VN - Vietnam 290
UA - Ucraina 253
NL - Olanda 234
ZA - Sudafrica 170
TR - Turchia 157
FR - Francia 114
GB - Regno Unito 105
CA - Canada 80
IN - India 78
AR - Argentina 68
RU - Federazione Russa 64
ID - Indonesia 46
AT - Austria 45
BD - Bangladesh 35
PH - Filippine 35
PT - Portogallo 34
ES - Italia 32
MX - Messico 31
PK - Pakistan 31
BE - Belgio 30
EC - Ecuador 28
PL - Polonia 27
AU - Australia 25
CI - Costa d'Avorio 25
KR - Corea 25
MY - Malesia 23
RO - Romania 23
CZ - Repubblica Ceca 19
CO - Colombia 18
JP - Giappone 18
PE - Perù 16
PY - Paraguay 16
IQ - Iraq 15
UZ - Uzbekistan 12
EG - Egitto 11
TW - Taiwan 10
BO - Bolivia 8
CH - Svizzera 8
EU - Europa 8
GR - Grecia 8
IR - Iran 8
VE - Venezuela 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
CL - Cile 7
NP - Nepal 7
NZ - Nuova Zelanda 7
TN - Tunisia 7
BG - Bulgaria 6
DO - Repubblica Dominicana 6
HU - Ungheria 6
SM - San Marino 6
EE - Estonia 5
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
KZ - Kazakistan 5
MA - Marocco 5
UY - Uruguay 5
CY - Cipro 4
KE - Kenya 4
LT - Lituania 4
MT - Malta 4
OM - Oman 4
AZ - Azerbaigian 3
BY - Bielorussia 3
GA - Gabon 3
JM - Giamaica 3
KG - Kirghizistan 3
LB - Libano 3
LK - Sri Lanka 3
MD - Moldavia 3
NO - Norvegia 3
PS - Palestinian Territory 3
SN - Senegal 3
AL - Albania 2
BH - Bahrain 2
DK - Danimarca 2
DZ - Algeria 2
GE - Georgia 2
IL - Israele 2
LU - Lussemburgo 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AO - Angola 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BB - Barbados 1
BN - Brunei Darussalam 1
BZ - Belize 1
ET - Etiopia 1
Totale 15.781
Città #
Singapore 841
Chandler 637
Dublin 591
Parma 467
Ashburn 455
Hong Kong 366
Santa Clara 362
Beijing 356
Jacksonville 302
Milan 256
Ann Arbor 212
Nanjing 210
Dearborn 199
Boardman 186
Johannesburg 159
Bologna 155
Dallas 155
Rome 140
Princeton 124
Izmir 114
Ho Chi Minh City 112
San Mateo 93
New York 91
Hefei 81
Los Angeles 75
Houston 68
Modena 67
Wilmington 63
Kunming 59
Nanchang 59
São Paulo 58
Hanoi 56
Shanghai 55
Munich 54
Reggio Emilia 54
Helsinki 50
Toronto 50
Shenyang 49
Piacenza 45
Moscow 44
Tianjin 44
Naples 43
Turin 40
Florence 39
Des Moines 37
Verona 36
Hebei 35
Monteforte Irpino 35
Vienna 35
Buffalo 31
Changsha 30
Columbus 30
Brussels 29
Jiaxing 28
Jinan 28
Cattolica 27
Abidjan 25
Fidenza 24
Mirabella Eclano 24
Woodbridge 24
Strasbourg 23
Trento 23
Amsterdam 22
Brescia 22
Seattle 22
Fremont 21
Bari 20
Bremen 20
The Dalles 19
London 18
Turku 18
Guangzhou 17
Jakarta 17
Venice 17
Brooklyn 16
Istanbul 16
Rho 16
Brasília 15
Napoli 15
Palermo 15
Redmond 15
Warsaw 15
Ardea 14
Catania 14
Chicago 14
Frankfurt am Main 14
Granada 14
Mumbai 14
Zhengzhou 14
Kocaeli 13
Belo Horizonte 12
Davao City 12
Dhaka 12
Haiphong 12
Norwalk 12
Seoul 12
Atlanta 11
Boston 11
Carpi 11
Council Bluffs 11
Totale 8.843
Nome #
Comportamento del consumatore e sostenibilità: un’analisi bibliometrica 382
Sostenibilità ambientale e food packaging. Il ruolo del materiale nel processo di acquisto 373
Nutritional claims and framing effect: how does the way of communication impact on the product perception? 367
Marketing internazionale. Strategie, principi e applicazioni 267
Comunicare la sostenibilità ambientale attraverso il packaging 266
Il packaging come strumento di comunicazione: l’impatto della rappresentazione spaziale del prodotto sul coinvolgimento del consumatore 237
Does biometrics improve marketing research? A new product brain imaging and behavioural assessment. 231
Consumer Responses to Explicit Sexual Stimuli in Advertising: Artistic vs Provocative Style 201
Consumers’ attitude and purchase intention towards organic personal care products. An application of the S-O-R model 200
Eu Ecolabel: il ruolo delle etichette ambientali nel processo decisionale di acquisto 194
Teste tempestose. Capire il consumatore: dal comportamentismo al neuromarketing 183
Consumers’ attitude and purchase intention towards organic personal care products. An application of the S-O-R model. 177
The effect of packaging material on consumer evaluation and choice: A comparison between glass and tetra-pak in the olive oil sector 171
The role of pride, awareness of consequences and sense of responsibility in sustainable packaging choice 170
How fair-trade claims and emotional empathy affect the consumer’s propensity to buy fair chocolate? 167
Drivers of Consumer Adoption of e-Commerce: a Meta-Analysis 165
I factory outlet centre: profili di clientela e strategie di marketing 164
Product packaging and consumers’ emotional response. Does spatial representation influence product evaluation and choice? 160
Consumers' knowledge of price levels and dynamics 155
Innovation in Tradition: Key Success Factors of New Entrepreneurs in the Retail Trade 151
Environmental sustainability and food packaging. The role of packing material in purchasing decisions 149
Il marketing dei marchi collettivi pubblici. Il caso dei prodotti tipici lombardi. 148
Mobile Shopping Behaviour: un’analisi bibliometrica 146
Wine Marketing: Consumer Persuasion through the Region of Origin 145
The impact of premium private labels on store loyalty 144
Distribuzione fisica e distribuzione on line nel comparto grocery 142
The Metaverse phenomenon: A first approach based on bibliometric analysis 141
Store flyers: managing spatial distribution under budget constraints 141
Comprendere lo scarto tra convenienza percepita e convenienza reale per orientare il marketing distributivo 140
Sustainability meets innovation in the retail sector: a bibliometric analysis 133
B2C: casi di studio e dinamiche di sviluppo 133
Customer Segmentation: it’s time to make a change 132
Il marketing dei marchi collettivi pubblici. Il caso dei prodotti tipici lombardi 131
Grocery Shopping Behaviour: Classic Drivers and COVID-19 Effect 131
Comunicazione diretta mediante self scanner 130
The role of social networks during the COVID-19 lockdown: real-life social distancing vs virtual interaction 129
Cognitive biases in private branding (an fMRI experiment of over-the-counter drugs) 128
Consumers' intention to buy generic drugs: evidences from the Italian settings 127
I marchi territoriali pubblici in campo agro-alimentare: situzione attuale e prospettive di sviluppo 126
Cognitive biases in private branding (A fMRI experiment of over-the counter drugs) 126
New shopping behaviors in a changing environment 125
An investigation on the fate of packaging waste in Parma district 123
DOES BIOMETRICS IMPROVE MARKETING RESEARCH? 123
Investigating sustainable consumption behaviors: A bibliometric analysis 122
“Palm oil free” vs “sustainable palm oil”: the impact of claims on consumer perception 122
The Effect of Social EWOM on Consumers’ Behaviour Patterns in the Fashion Sector 120
Nutritional claims and framing effect: how does the way of communication impact on the product perception? 119
The importance of consumer characteristics and market structure variables in driving multiple store patronage 119
Emotional Tracking. The scientific frontier of marketing research 118
Come aumentare il rendimento del lineare: il caso del pet food 117
Promuovere scelte alimentari corrette attraverso le etichette nutrizionali 117
Are gluten-free products healthy for non-celiac consumers? How the perception of well-being moderates gluten-free addiction 117
Product versus region of origin: which wins in consumer persuasion? 115
The impact of store flyers on store performance: A format and customer related approach 115
La logistica integrata 112
La distribuzione della stampa quotidiana e periodica 107
La qualità del servizio nella filiera della stampa quotidiana e periodica 105
Stima della probabilità di successo di un nuovo prodotto attraverso la risonanza magnetica funzionale (fMRI) 104
Exploring Metaverse Adoption in High-Involvement Purchases: Insights from field research 103
Leveraging consumer's behaviour to promote generic drugs in Italy 103
Gambling: le determinanti del comportamento in una prospettiva di marketing sociale 102
Premium Private Labels e fedeltà al punto vendita 101
What drives consumers to shop on mobile devices? Insights from a Meta-Analysis 99
Network marketing 97
Il dilemma tra convenienza percepita e convenienza reale 96
Predict excessive use of massively multi-player online role-playing games: The role of social anxiety and identification with the character 96
I cavalli vincenti del gambling: uno studio esplorativo su motivi e credenze dei giocatori 95
Does biometrics improve our consumer knowledge? 94
Prospettive della ricerca di marketing. Business, scienza, spazi e vertigini 94
Retailing modernization and purchasing behaviour: a cross-sector analysis 94
La logistica nelle imprese commerciali del comparto grocery 94
La distribuzione dei prodotti editoriali 93
L'acquirente cross-format: modelli di mobilità nel grocery 93
Mobilità tra insegne: i predittori nel settore degli elettrodomestici 93
Il comportamento del consumatore di fronte al micromarketing 92
Dalla distribuzione estensiva alla distribuzione selettiva del volantino 92
The influence of users’ experience on the consumer decision making process. An empirical study on social e-word-of-mouth 92
The antecedents of gambling behaviour from a social marketing perspective 91
Shaping consumption propensity through the emotional response evoked by nutritional labels: Evidence from an fMRI study 91
I processi di apprendimento dei prezzi 90
The cross-shopping behaviour: patterns of store format mobility in the apparel sector 90
Promuovere scelte alimentari corrette attraverso etichette nutrizionali 90
Il comportamento del consumatore di fronte al micromarketing 90
Liberalizzare la distribuzione dei giornali per migliorare il servizio e aumentare la lettura 89
Impatto economico delle polarità commerciali 88
Distribuzione fisica e distribuzione on line nel comparto grocery 88
La stima della probabilità di successo di un nuovo prodotto attraverso l'affective computing 88
Predictors of cross-buying in grocery retailing: the role of non-traditional product/service categories 88
How shopping habits change with artificial intelligence: smart speakers' usage intention 87
Modelli logistici e costo del servizio nel commercio elettronico dei prodotti grocery 87
I giorni della stampa. Giornali, giornalai, giornalismi 87
Pro-social marketing campaigns: Willingness to pay and purchase intention for fare-trade chocolate 87
See you on the Metaverse: A bibliometric expedition through the Metaverse landscape 86
Vocazione ed efficacia promozionale delle categorie inserite a volantino 86
La logistica integrata 84
Opportunità e vincoli dell’utilizzo delle tecniche di simulazione stocastica per l’ottimizzazione delle operazioni di handling dei magazzini delle imprese della GDO 83
Logistica 83
EAN. Un'innovazione incompiuta. La qualità dei dati prodotti dagli scanners 83
­Premium price: da segmento a mercato nella gestione del lineare 83
Mobile shopping behavior: a bibliometric analysis 82
Totale 13.027
Categoria #
all - tutte 53.620
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 53.620


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021686 0 0 0 0 0 103 119 72 144 89 121 38
2021/2022839 33 16 56 19 35 18 73 134 37 118 54 246
2022/20232.625 257 211 154 208 214 268 27 177 766 44 224 75
2023/20241.839 128 121 108 201 162 240 153 147 106 176 145 152
2024/20253.546 156 252 304 240 361 306 223 216 301 305 276 606
2025/20263.453 477 599 765 489 853 270 0 0 0 0 0 0
Totale 16.077