MENOZZI, Davide
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2163
EU - Europa 1843
AS - Asia 1172
SA - Sud America 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
OC - Oceania 5
AF - Africa 3
Totale 5202
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2092
CN - Cina 1013
IT - Italia 487
FI - Finlandia 319
SE - Svezia 319
UA - Ucraina 298
DE - Germania 244
TR - Turchia 111
CA - Canada 69
GB - Regno Unito 64
VN - Vietnam 23
BE - Belgio 22
AT - Austria 14
CZ - Repubblica Ceca 14
FR - Francia 14
NL - Olanda 12
EU - Europa 7
RO - Romania 7
IN - India 6
IR - Iran 6
MY - Malesia 5
PT - Portogallo 5
IE - Irlanda 4
AU - Australia 3
ES - Italia 3
PE - Perù 3
TH - Thailandia 3
BR - Brasile 2
CH - Svizzera 2
CL - Cile 2
GR - Grecia 2
HK - Hong Kong 2
LT - Lituania 2
MT - Malta 2
NO - Norvegia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
ZA - Sudafrica 2
CO - Colombia 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
HU - Ungheria 1
JP - Giappone 1
KE - Kenya 1
KZ - Kazakistan 1
MK - Macedonia 1
MX - Messico 1
PR - Porto Rico 1
RS - Serbia 1
RU - Federazione Russa 1
SG - Singapore 1
SI - Slovenia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
Totale 5202
Città #
Chandler 391
Jacksonville 364
Beijing 343
Ann Arbor 211
Nanjing 177
Dearborn 170
Parma 145
Princeton 138
Izmir 102
Wilmington 93
San Mateo 91
Nanchang 55
Toronto 52
Des Moines 45
Kunming 45
Helsinki 43
Shenyang 42
Jiaxing 40
Hebei 37
Hefei 34
Jinan 30
Shenzhen 29
Fremont 25
Dong Ket 22
Guangzhou 22
Woodbridge 21
Boardman 20
Norwalk 20
Bremen 17
Rome 17
Brussels 16
Redmond 16
Piacenza 15
Zhengzhou 15
Changsha 14
Ashburn 13
Grafing 13
Segrate 13
Tianjin 13
Vienna 13
Hangzhou 12
Haikou 11
Houston 11
Fuzhou 10
Chengdu 9
Fairfield 9
Florence 9
Sant'ilario D'enza 9
Siena 9
Borås 8
Chongqing 8
Düsseldorf 8
London 8
Mantova 8
Redwood City 8
Trier 8
Carpi 7
Kocaeli 7
Modena 7
Casalpusterlengo 6
Fiorano Modenese 6
Hamburg 6
Milan 6
Rockville 6
Bologna 5
Brno 5
Casalgrande 5
Cremona 5
Folsom 5
Lanzhou 5
Los Angeles 5
Ningbo 5
Taiyuan 5
Taizhou 5
Wenzhou 5
Arezzo 4
Falls Church 4
Foggia 4
Frankfurt am Main 4
Hildesheim 4
Mountain View 4
Quzhou 4
Seattle 4
Vigevano 4
Wageningen 4
Auburn Hills 3
Baotou 3
Gent 3
Havant 3
Ithaca 3
Las Vegas 3
Lima 3
Lisbon 3
Pavia 3
Pievepelago 3
Reggio Emilia 3
Reggio Nell'emilia 3
St Louis 3
Trezzano Sul Naviglio 3
Turin 3
Totale 3318
Nome #
Producers' and consumers' perception of the sustainability of short food supply chains: The case of Parmigiano Reggiano PDO 146
Explaining the Intention to Consume an Insect-Based Product: A Cross-Cultural Comparison 123
Knowledge gaps and research needs in the evaluation of the effects of GMOs 96
Firm’s costs and benefits of organic processed food 79
Factors predicting the intention of eating an insect-based product 72
Consumers' perception of organic wine. A case study of German and Italian young consumers 66
Edible Insects in the Food Sector. Methods, Current Applications and Perspectives 64
Boom and bust cycles in seafood prices 63
Motives towards traceable food choice: A comparison between French and Italian consumers 60
How to Measure Consumers Acceptance Towards Edible Insects? – A Scoping Review About Methodological Approaches 60
The direct economic effects of stricter standards towards the protection of human and animal health in swine sector 54
Genetically modified animals in the food and pharmaceutical chains: economics, public perception and policy implications 54
Eating novel foods: An application of the Theory of Planned Behaviour to predict the consumption of an insect-based product 54
Consumers’ preferences and willingness to pay for fish products with health and environmental labels: Evidence from five european countries 54
Comportamento del consumatore di carni bovine e strategie di valorizzazione di filiera: un’applicazione dell’Analisi Mezzi-Fini 52
L’importanza di marca, etichettatura di origine e rintracciabilità nella scelta del latte UHT 52
Fruit consumption determinants among young adults in Italy 52
L'entomofagia: tra curiosità e sostenibilità 51
Analisi esplorativa delle motivazioni all’acquisto della carne bovina 51
Agricultural Modelling: a Positive Mathematical Programming Approach 50
Application of the Theory of Planned Behaviour in the prediction of edible insects consumption 50
Il distretto del Prosciutto di Parma tra tipicità e sostenibilità 49
Exploring the Potential Competition in the Salmon Industry: a Scenario Analysis of Genetically Modified Fish Marketing 49
Vertical Contractual Relations in the Italian Beef Supply Chain 48
A GIS-Based Multicriteria Decision Support System Approach to Modelling the Effects of Land Use Changes on Farm Income and Land Degradation at Watershed Level 48
Atteggiamento del consumatore e intenzione di acquisto di prodotti alimentari rintracciabili: un’applicazione della teoria del comportamento pianificato 48
A proposal for analysing the performance of agricultural processing cooperatives 48
Factors affecting the adoption of genetically modified animals in the food and pharmaceutical chains 48
Agricultural modelling: a Positive Mathematical Programming approach 47
Aspetti economici delle politiche di etichettatura a tutela del consumatore 47
Percezione dei consumatori della rintracciabilità dei prodotti alimentari: Analisi delle Catene Mezzi-Fini 46
Company costs and benefits of organic processed 46
Attitude and behavior towards fruit consumption among young adults in Italy 46
Eliciting egg consumer preferences for organic labels and omega 3 claims in Italy and Hungary 46
Analisi esplorativa delle motivazioni all’acquisto della carne bovina 44
How Do Firms Use Consumer Science to Target Consumer Communication? The Case of Animal Welfare 44
Risk-benefit in food safety and nutrition – Outcome of the 2019 Parma Summer School 44
Group heterogeneity and cooperation on the geographical indication regulation: The case of the ‘‘Prosciutto di Parma’’ Consortium 44
Identificazione di uno strumento a supporto delle decisioni nella valutazione di trade-off tra attività agricola ed erosione del suolo 43
Traceability Costs Components for Meat 43
The influence of health messages in nudging consumption of whole grain pasta 43
Uso combinato dei Sistemi Informativi Geografici e delle tecniche di Analisi Multicriteriale per la valutazione degli effetti economici ed ambientali delle politiche di sviluppo rurale a livello di bacino 42
Sustainable wine market: are consumers ready? A case study of German and Italian young consumers 42
A Review of the Economic Aspects of GM Animals in Food and Pharmaceutical Production Chains 42
Towards a sustainable diet combining economic, environmental and nutritional objectives 42
The attitude of Italian consumers towards GM foods 41
Traceability perception of beef: a comparison between Spanish and Italian consumers 41
Analysis of the impact of the Tobacco CMO Reform on Italian tobacco farms 41
Analisi Strutturale dell’Industria Lattiero-Casearia Veneta 40
Analisi Economica del Comparto Lattiero-Caseario Veneto 39
Modelli di consumo e sprechi alimentari 39
Qualification and spillover effects for Geographical Indications: the case of Prosciutto di Parma PDO 39
Traceability Costs Components for Meat 38
Analisi dell’organizzazione e delle strategie delle imprese di stagionatura attive nel Distretto del Prosciutto di Parma - Rapporto di Studio per il Consorzio del prosciutto di Parma 38
Lo sviluppo dei marchi geografici collettivi e dei segni distintivi per tutelare e valorrizzare i prodotti freschissimi 38
A structural equation modelling approach to explore consumers’ attitude towards sustainable wine 38
Le nuove frontiere biotecnologiche della produzione e del consumo della carne 37
Effects of the Food Policy Changes in the EU and US Beef Sector: a Comparative Analysis 37
International Marketing and Trade of Protected Designation of Origin Products 37
Consumer attitude towards sustainable-labelled wine: an exploratory approach 37
Determinants of us university students’ willingness to include whole grain pasta in their diet 37
International Marketing and Trade of Protected Designation of Origin Products 37
Valutazione delle preferenze del consumatore di latte UHT: un’analisi empirica. 37
Un esperimento di coinvolgimento pubblico in tema di biotecnologie 37
Benefits of food traceability in food markets: consumers’ perception and action 36
Benefits of traceability in food markets: consumers’ perception and action 36
Indagine sul posizionamento dei prodotti lattiero-caseari veneti 36
Rintracciabilità, qualità e sicurezza alimentare nella percezione dei consumatori 36
Uso della Food Neophobia Scale per investigare l’intenzione di mangiare prodotti a base di insetti 36
Rintracciabilità, qualità e sicurezza alimentare nella percezione dei consumatori 36
Technological transfer of a Multicriteria Spatial Decision Support System (MC-SDSS) to Parma Province identifying areas with environmental and socio-economic restrictions 35
Processi di qualificazione e spillovers: il caso del prosciutto di Parma 35
Fruit consumption determinants among young adults in Italy: A case study 35
Gli effetti della nuova PAC sulle intenzioni comportamentali dei produttori di grano duro 35
Understanding farmers' responses to CAP reform 35
Conoscenza e atteggiamento dei consumatori verso gli alimenti derivanti o contenenti organismi geneticamente modificati 35
I Formaggi Veneti a Denominazione di Origine Protetta 35
Sustainability of extra-virgin olive oil production in Emilia-Romagna region 35
How information influences consumers' perception and purchasing intention for farmed and wild fish 35
Riflessioni sugli effetti economici e gestionali della rintracciabilità nella filiera carne bovina 34
Effects of the food policy changes in the EU and US beef sector: a comparative analysis 34
La crisi della filiera delle carni suine 34
Biotechnology and Public opinion: The results of a citizens’ jury case study 34
Explaining vegetable consumption among young adults: An application of the theory of planned behaviour 34
Processus de qualification, effets de spill-over et implications pour le developpement rural: le cas du Jambon de Parme 33
Ex-Ante and Ex-Post Assessment of the (EEC) 2078/92 Regulation in the Province of Parma 33
Public Perceptions of Agri-food Applications of Genetic Modification – A Systematic Review and Meta-Analysis 33
Consumer preferences for country-of-origin and health claim labelling of extra-virgin olive-oil 32
The attitude of Italian consumers towards GM foods 31
Percezione dei consumatori della rintracciabilità dei prodotti alimentari: analisi delle catene mezzi-fini 31
Genetically Modified Salmon for Dinner? Transgenic Salmon Marketing Scenarios 31
La filiera lattiero-casearia 31
Public Perceptions towards Genetic Modification in Plant and Animal 31
Valutazione delle preferenze del consumatore di latte Uht: una verifica empirica 31
Sense and non-sense of local-global food chain comparison, empirical evidence from Dutch and Italian pork case studies 30
Sensory-liking expectations and perceptions of processed and unprocessed insect products 30
Analisi di mercato e strategie di valorizzazione 30
Prosciutto di Parma, un comparto DOP 30
Riflessioni sugli effetti economici e gestionali della rintracciabilità nella filiera carne bovina 29
Consumer perceptions of traceability: A cross national comparison of associated benefits 29
Totale 4416
Categoria #
all - tutte 9345
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 9345


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2017/201882 0000 02 1120 728014
2018/2019348 11397 890 711 4391455
2019/20201664 2573808125 112136 16740 1201788088
2020/2021838 45856926 10724 9231 179399348
2021/2022729 36171341 5125 77102 305630251
2022/2023993 267223136184 1830 00 0000
Totale 5304