MANCINI, Maria Cecilia
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.029
EU - Europa 2.902
AS - Asia 1.460
SA - Sud America 9
OC - Oceania 4
AF - Africa 3
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 7.410
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.961
CN - Cina 1.163
IE - Irlanda 692
IT - Italia 596
SE - Svezia 467
FI - Finlandia 378
UA - Ucraina 281
DE - Germania 252
TR - Turchia 183
FR - Francia 70
GB - Regno Unito 67
CA - Canada 64
SG - Singapore 48
AT - Austria 20
IN - India 19
VN - Vietnam 15
CZ - Repubblica Ceca 14
BE - Belgio 13
NL - Olanda 12
OM - Oman 12
HU - Ungheria 6
PH - Filippine 6
PT - Portogallo 6
CH - Svizzera 5
BR - Brasile 4
ES - Italia 4
MY - Malesia 4
PL - Polonia 4
AL - Albania 3
AU - Australia 3
CO - Colombia 3
EU - Europa 3
GR - Grecia 3
IR - Iran 3
JP - Giappone 3
RO - Romania 3
BG - Bulgaria 2
MX - Messico 2
TH - Thailandia 2
AR - Argentina 1
CR - Costa Rica 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
GH - Ghana 1
IQ - Iraq 1
LU - Lussemburgo 1
NZ - Nuova Zelanda 1
RS - Serbia 1
SV - El Salvador 1
TW - Taiwan 1
TZ - Tanzania 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 7.410
Città #
Dublin 692
Chandler 538
Jacksonville 411
Beijing 333
Ashburn 201
Ann Arbor 197
Dearborn 187
Nanjing 179
Izmir 165
Princeton 142
San Mateo 126
Wilmington 90
Parma 86
Milan 70
Shenyang 67
Hebei 58
Hefei 54
Nanchang 52
Toronto 52
Jinan 51
Kunming 49
Helsinki 47
Seattle 35
Changsha 30
Shanghai 30
Des Moines 29
Jiaxing 28
Guangzhou 27
Piacenza 26
Norwalk 25
Rome 25
Tianjin 23
Woodbridge 23
Fremont 22
Boardman 19
Chicago 19
Vienna 17
Haikou 16
New York 15
Düsseldorf 14
Kocaeli 14
Hangzhou 13
Lanzhou 13
Bologna 12
Bremen 12
Muscat 12
Pune 12
Redmond 12
Washington 12
Zhengzhou 12
Siena 11
Brussels 10
London 10
Los Angeles 10
Padova 9
Turin 9
Chengdu 8
Dong Ket 8
Houston 8
Ningbo 8
Rockville 8
Waterloo 8
Catania 7
Edinburgh 7
Paris 7
Sant'ilario D'enza 7
Taizhou 7
West Springfield 7
Alvesta 6
Brno 6
Freiburg 6
Grafing 6
Lisbon 6
Redwood City 6
Reggio Emilia 6
Reggio Nell'emilia 6
Taiyuan 6
Amsterdam 5
Borås 5
Casalgrande 5
Florence 5
Foggia 5
Gattatico 5
Naples 5
Arezzo 4
Bari 4
Cagliari 4
Deruta 4
Falls Church 4
Vigevano 4
Wenzhou 4
Xian 4
Alatri 3
Arienzo 3
Braunschweig 3
Budapest 3
Cachan 3
Cattolica 3
Chongqing 3
Colle di Val d'Elsa 3
Totale 4.688
Nome #
Producers' and consumers' perception of the sustainability of short food supply chains: The case of Parmigiano Reggiano PDO 177
Innovation and marketing strategies for PDO products: the case of "Parmigiano Reggiano" as an ingredient 117
Sustainability, innovation and rural development: The case of Parmigiano-Reggiano PDO 117
Exploring consumers’ attitude towards cultured meat in Italy 114
Are geographical indication products fostering public goods? Some evidence from Europe 107
The role of information on consumer acceptance of Novel Food: The cultured meat [Il ruolo dell'informazione nell'accettazione di novel food da parte del consumatore: Il caso della carne coltivata] 104
Recensione di "Economia del mercato agro-alimentare", di Flavio Messori e Fabrizio Ferretti pubblicato da EDAGRICOLE Recensione pubblicata in Rivista di Economia Agraria 103
Possibili effetti sul mercato dei prodotti agro-alimentari dell’imposizione di nuovi standard di certificazione da parte della GDO 96
Measuring the economic, environmental, and social sustainability of short food supply chains 90
Innovation and typicality in localised agri-food systems: the case of PDO Parmigiano Reggiano 89
The effect of information and co-branding strategies on consumers willingness to pay (WTP) for Protected Designation of Origin (PDO) products: the case of pre-sliced Parma Ham 84
Typical products and traditional products in Italy 79
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 78
Conceptual Framework 77
PDO Parmigiano Reggiano Cheese in Italy 76
Effets possibles de l'imposition par la Grande Distribution de nouvelles normes de certification sur le marché des produits agro-alimentaires 74
Aspettative ed incertezze per il futuro dell’orzo 74
Geographical Indications and Transatlantic Trade Negotiations: Different US and EU Perspectives 72
How Do Firms Use Consumer Science to Target Consumer Communication? The Case of Animal Welfare 72
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale:l'ecobilancio. 69
L'adeguamento della normativa nazionale a quella comunitaria in materia di denominazioni di origine e indicazioni geografiche. 68
Le azioni dell'Unione europea di informazione e promozione dei prodotti agricoli 68
THE STRUCTURE OF THE MEAT MARKET IN ITALY 67
Intellectual Property Rights for Geographical Indications: What is at Stake in the TTIP? 67
Geographical Indications in Latin America Value Chains: A “branding from below” strategy or a mechanism excluding the poorest? 67
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 66
An overview on the strategies of Italian food distribution system 66
Avian influenza: Food emergency? 66
Il distretto del Prosciutto di Parma tra tipicità e sostenibilità 66
La réponse de la Grande Distribution à l'évolution des modèles de consommation alimentaire 65
Sub deliverable 1.2.3 "Italian Report". IV Sub-deliverable nell'ambito del progetto europeo. 65
Case study on the traceability systems in the fruit and vegetable sector 64
Il ruolo dell'European Food Safety Authority 61
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamic throught the industrial district 61
The future of cultured meat between sustainability expectations and socio-economic challenges 61
Case study on Queso Chontaleno (Nicaragua). Deliverable EU Project "Siner-GI". 60
Lo sviluppo dei marchi geografici collettivi e dei segni distintivi per tutelare e valorrizzare i prodotti freschissimi 59
The traceability of rise: a study case 58
Sugli scaffali della distribuzione pochi prodotti con l'etichetta 58
Case Study Report on Queso Chontaleno (Nicaraga) 58
Analisi descrittiva di uno strumento di sviluppo rurale: le strade del vino 57
The Market Audit 57
Andamento positivo per il mais ma servono riforme strutturali 57
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 57
Sub-Deliverable 1.2.2.2 "Non retailer led schemes". III Sub deliverable nell'ambito del progetto europeo "Welfare Quality" 56
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamics through the industrial district 56
Le strade del vino: uno strumento di sviluppo rurale 55
Identificazione di uno strumento a supporto delle decisioni nella valutazione di trade-off tra attività agricola ed erosione del suolo 55
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 55
Alcune incognite nel futuro del mais 55
Asimmetria informativa e commercio elettronico nell’agroalimentare 55
Animal welfare in the CAP and large-scale distribution. Public social policy and consumer trust 55
ITALIAN STRATEGIES TO IMPROVE FARM ANIMAL WELFARE 54
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 54
Parmigiano Reggiano Cheese and @market revolution: dream or reality? 53
Food quality assurance and certification schemes 53
Consorzi fidi in agricoltura, uno strumento da potenziare 53
Rapporto sicurezza alimentare e benessere animale: aspetti teorici, normativi ed empirici 53
Intermediate institutions and local development: the Parmigiano Reggiano case 52
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale: l’ecobilancio. 52
British Retail Consortium (BRC) Standard: a New Challenge for Firms Involved in the Food Chain. Analysis of Economic and Managerial Aspects 52
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 52
Public and Private Food Standards 52
Short supply chains and Protected Designations of Origin: the case of Parmigiano Reggiano (Italy) 52
The market audit. Deliverable EU Project Welfare Quality. 52
Aumenta anche nel 2004 la produzione mondiale di orzo 51
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 51
Alternative agri‐food systems under a market agencements approach: The case of multifunctional farming activity in a peri‐urban area 51
La strategia della distribuzione in Italia 50
Food valley: sintesi sociale, economica e culturale della nascita e dello sviluppo di un sistema agroalimentare/ The Parma Food Valley: social, economic and cultural factors in the birth and development of a local agri-food system 50
The structure of the meat market in Italy. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 50
Italian strategies to improve farm animal welfare. WP UE Project "Welfare Quality" 50
Le indicazioni geografiche e il Partenariato Transatlantico per il commercio e gli investimenti (Ttip): prospettive UE e Usa a confronto 50
La distribuzione commerciale dei prodotti dell’agricoltura meridionale 49
Consumer Communication and Organisational Strategies for Animal Welfare by the Food Industry and Retailing in Italy 49
Local agri-food systems in a global world. Market, Social and Environmental Challenges 49
Food safety tra regolamentazione pubblica e privata 49
NON RETAILER SCHEMES 48
Globalizzazione e localizzazione nei moderni sistemi agroalimentari 48
Le produzioni tipiche nella normativa internazionale e nella legislazione comunitaria (I parte) 48
Il nuovo ruolo dei consorzi di tutela in materia di denominazioni d'origine 47
ORGANISATIONAL AND CONSUMER COMMUNICATION STRATEGIES FOR ANIMAL WELFARE BY FOOD INDUSTRY AND RETAILING IN ITALY 47
Introduction 47
The Principal-Agent model and the relationship betwen food producers and large retailers:certification standards 46
Quality markers and consumer communication strategies:empirical evidence in the "very fresh" sector in Italy 46
E’ possibile riorganizzare il mercato del Parmigiano Reggiano? Alcune riflessioni sul tema. 46
Introduction - Local Agri-Food Systems in a Global World:Market, Social and Environmental Challenges 45
Non Retailer Schemes. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 44
Un caso di studio sui sistemi di rintracciabilità nel settore ortofrutticolo 44
Les stratégies de développement de la coopération: le cas de la filiére vitivinicole en Italie 43
Situazione e prospettive di mercato per i cereali minori 43
To what extent are consumers' perception and acceptance of alternative meat production systems affected by information? The case of cultured meat 43
The new competitive environment and the challenge facing integrated logistics: the fruit and vegetable sector. 42
Influenza aviaria: emergenza alimentare? 41
La relazione dell'European Food Safety Authority per il 2004 41
Private Innovation and Public Innovation: who leads and who follows? 41
Le prospettive per la coltura dell’orzo 40
Typical products and traditional products in Italy. Literature review WP1 Concerted Action "Dolphins" 40
Strategies for the valorization of sustainable productions through an organic district model 39
L’impatto della legislazione europea sul comparto delle produzioni agroalimentari tipiche 39
Totale 6.101
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2018/2019240 0 0 0 0 0 0 0 0 0 25 208 7
2019/20201.819 310 354 91 24 126 171 190 46 142 197 48 120
2020/2021880 76 83 69 37 128 17 78 24 225 36 81 26
2021/2022651 19 10 9 22 10 22 74 109 27 71 65 213
2022/20232.250 237 209 155 151 145 247 19 119 868 12 65 23
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