MANCINI, Maria Cecilia
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.161
EU - Europa 2.981
AS - Asia 1.621
AF - Africa 16
SA - Sud America 9
OC - Oceania 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 7.797
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.093
CN - Cina 1.214
IE - Irlanda 692
IT - Italia 656
SE - Svezia 467
FI - Finlandia 378
UA - Ucraina 281
DE - Germania 253
TR - Turchia 183
SG - Singapore 153
FR - Francia 78
GB - Regno Unito 67
CA - Canada 64
IN - India 24
AT - Austria 20
BE - Belgio 15
CZ - Repubblica Ceca 15
VN - Vietnam 15
CI - Costa d'Avorio 13
NL - Olanda 12
OM - Oman 12
PT - Portogallo 10
HU - Ungheria 6
PH - Filippine 6
AU - Australia 5
CH - Svizzera 5
ES - Italia 5
BR - Brasile 4
MY - Malesia 4
PL - Polonia 4
AL - Albania 3
CO - Colombia 3
EU - Europa 3
GR - Grecia 3
IR - Iran 3
JP - Giappone 3
RO - Romania 3
BG - Bulgaria 2
MX - Messico 2
RU - Federazione Russa 2
TH - Thailandia 2
AR - Argentina 1
CR - Costa Rica 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
GH - Ghana 1
IQ - Iraq 1
LU - Lussemburgo 1
NZ - Nuova Zelanda 1
RS - Serbia 1
SV - El Salvador 1
TW - Taiwan 1
TZ - Tanzania 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 7.797
Città #
Dublin 692
Chandler 538
Jacksonville 411
Beijing 334
Ashburn 206
Ann Arbor 197
Dearborn 187
Nanjing 179
Izmir 165
Princeton 142
San Mateo 126
Chicago 91
Wilmington 90
Parma 89
Milan 85
Shenyang 67
Hebei 58
Singapore 58
Hefei 54
Nanchang 52
Toronto 52
Jinan 51
Kunming 49
Shanghai 49
Helsinki 47
Des Moines 35
Seattle 35
Los Angeles 33
Boardman 31
Changsha 30
Rome 29
Jiaxing 28
Guangzhou 27
Piacenza 26
Norwalk 25
Tianjin 23
Woodbridge 23
Fremont 22
Bologna 17
Vienna 17
Haikou 16
New York 16
Turin 16
Düsseldorf 14
Kocaeli 14
Abidjan 13
Hangzhou 13
Lanzhou 13
Washington 13
Bremen 12
Brussels 12
Muscat 12
Pune 12
Redmond 12
Zhengzhou 12
Siena 11
Lisbon 10
London 10
Padova 9
Chengdu 8
Dong Ket 8
Houston 8
Ningbo 8
Rockville 8
Waterloo 8
Catania 7
Edinburgh 7
Paris 7
Sant'ilario D'enza 7
Taizhou 7
West Springfield 7
Alvesta 6
Brno 6
Foggia 6
Freiburg 6
Grafing 6
Redwood City 6
Reggio Emilia 6
Reggio Nell'emilia 6
Taiyuan 6
Amsterdam 5
Borås 5
Casalgrande 5
Florence 5
Forlì 5
Gattatico 5
Marseille 5
Naples 5
Arezzo 4
Bari 4
Cagliari 4
Deruta 4
Falls Church 4
New Delhi 4
Vigevano 4
Wenzhou 4
Xian 4
Alatri 3
Arienzo 3
Braunschweig 3
Totale 4.939
Nome #
Producers' and consumers' perception of the sustainability of short food supply chains: The case of Parmigiano Reggiano PDO 178
The role of information on consumer acceptance of Novel Food: The cultured meat [Il ruolo dell'informazione nell'accettazione di novel food da parte del consumatore: Il caso della carne coltivata] 140
Sustainability, innovation and rural development: The case of Parmigiano-Reggiano PDO 124
Innovation and marketing strategies for PDO products: the case of "Parmigiano Reggiano" as an ingredient 120
Exploring consumers’ attitude towards cultured meat in Italy 116
Are geographical indication products fostering public goods? Some evidence from Europe 108
Recensione di "Economia del mercato agro-alimentare", di Flavio Messori e Fabrizio Ferretti pubblicato da EDAGRICOLE Recensione pubblicata in Rivista di Economia Agraria 103
Possibili effetti sul mercato dei prodotti agro-alimentari dell’imposizione di nuovi standard di certificazione da parte della GDO 100
Measuring the economic, environmental, and social sustainability of short food supply chains 92
Innovation and typicality in localised agri-food systems: the case of PDO Parmigiano Reggiano 91
The effect of information and co-branding strategies on consumers willingness to pay (WTP) for Protected Designation of Origin (PDO) products: the case of pre-sliced Parma Ham 89
Typical products and traditional products in Italy 81
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 80
PDO Parmigiano Reggiano Cheese in Italy 79
Conceptual Framework 78
The future of cultured meat between sustainability expectations and socio-economic challenges 77
Aspettative ed incertezze per il futuro dell’orzo 76
Effets possibles de l'imposition par la Grande Distribution de nouvelles normes de certification sur le marché des produits agro-alimentaires 75
Geographical Indications and Transatlantic Trade Negotiations: Different US and EU Perspectives 73
How Do Firms Use Consumer Science to Target Consumer Communication? The Case of Animal Welfare 72
Intellectual Property Rights for Geographical Indications: What is at Stake in the TTIP? 70
An overview on the strategies of Italian food distribution system 69
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale:l'ecobilancio. 69
Le azioni dell'Unione europea di informazione e promozione dei prodotti agricoli 69
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 68
THE STRUCTURE OF THE MEAT MARKET IN ITALY 68
L'adeguamento della normativa nazionale a quella comunitaria in materia di denominazioni di origine e indicazioni geografiche. 68
Avian influenza: Food emergency? 68
Case study on the traceability systems in the fruit and vegetable sector 67
Sub deliverable 1.2.3 "Italian Report". IV Sub-deliverable nell'ambito del progetto europeo. 67
Geographical Indications in Latin America Value Chains: A “branding from below” strategy or a mechanism excluding the poorest? 67
La réponse de la Grande Distribution à l'évolution des modèles de consommation alimentaire 66
Il distretto del Prosciutto di Parma tra tipicità e sostenibilità 66
Case study on Queso Chontaleno (Nicaragua). Deliverable EU Project "Siner-GI". 64
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamic throught the industrial district 64
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 62
Il ruolo dell'European Food Safety Authority 62
Lo sviluppo dei marchi geografici collettivi e dei segni distintivi per tutelare e valorrizzare i prodotti freschissimi 61
Analisi descrittiva di uno strumento di sviluppo rurale: le strade del vino 60
Case Study Report on Queso Chontaleno (Nicaraga) 60
Andamento positivo per il mais ma servono riforme strutturali 60
Sugli scaffali della distribuzione pochi prodotti con l'etichetta 59
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 59
The traceability of rise: a study case 58
The Market Audit 58
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 58
Alcune incognite nel futuro del mais 58
Sub-Deliverable 1.2.2.2 "Non retailer led schemes". III Sub deliverable nell'ambito del progetto europeo "Welfare Quality" 58
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamics through the industrial district 58
Strategies for the valorization of sustainable productions through an organic district model 57
Rapporto sicurezza alimentare e benessere animale: aspetti teorici, normativi ed empirici 57
Asimmetria informativa e commercio elettronico nell’agroalimentare 57
Animal welfare in the CAP and large-scale distribution. Public social policy and consumer trust 57
Le strade del vino: uno strumento di sviluppo rurale 56
ITALIAN STRATEGIES TO IMPROVE FARM ANIMAL WELFARE 56
Identificazione di uno strumento a supporto delle decisioni nella valutazione di trade-off tra attività agricola ed erosione del suolo 56
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 56
British Retail Consortium (BRC) Standard: a New Challenge for Firms Involved in the Food Chain. Analysis of Economic and Managerial Aspects 55
Food quality assurance and certification schemes 54
Consorzi fidi in agricoltura, uno strumento da potenziare 54
Aumenta anche nel 2004 la produzione mondiale di orzo 54
Alternative agri‐food systems under a market agencements approach: The case of multifunctional farming activity in a peri‐urban area 54
Parmigiano Reggiano Cheese and @market revolution: dream or reality? 53
Food valley: sintesi sociale, economica e culturale della nascita e dello sviluppo di un sistema agroalimentare/ The Parma Food Valley: social, economic and cultural factors in the birth and development of a local agri-food system 53
Globalizzazione e localizzazione nei moderni sistemi agroalimentari 53
The structure of the meat market in Italy. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 53
Public and Private Food Standards 53
Short supply chains and Protected Designations of Origin: the case of Parmigiano Reggiano (Italy) 53
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 53
The market audit. Deliverable EU Project Welfare Quality. 53
Italian consumers standing at the crossroads of alternative protein sources: Cultivated meat, insect-based and novel plant-based foods 52
Intermediate institutions and local development: the Parmigiano Reggiano case 52
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale: l’ecobilancio. 52
La strategia della distribuzione in Italia 51
Italian strategies to improve farm animal welfare. WP UE Project "Welfare Quality" 51
Food safety tra regolamentazione pubblica e privata 51
La distribuzione commerciale dei prodotti dell’agricoltura meridionale 50
Consumer Communication and Organisational Strategies for Animal Welfare by the Food Industry and Retailing in Italy 50
Local agri-food systems in a global world. Market, Social and Environmental Challenges 50
Le indicazioni geografiche e il Partenariato Transatlantico per il commercio e gli investimenti (Ttip): prospettive UE e Usa a confronto 50
E’ possibile riorganizzare il mercato del Parmigiano Reggiano? Alcune riflessioni sul tema. 50
Il nuovo ruolo dei consorzi di tutela in materia di denominazioni d'origine 49
NON RETAILER SCHEMES 49
The Principal-Agent model and the relationship betwen food producers and large retailers:certification standards 49
ORGANISATIONAL AND CONSUMER COMMUNICATION STRATEGIES FOR ANIMAL WELFARE BY FOOD INDUSTRY AND RETAILING IN ITALY 49
Le produzioni tipiche nella normativa internazionale e nella legislazione comunitaria (I parte) 49
Introduction 49
Quality markers and consumer communication strategies:empirical evidence in the "very fresh" sector in Italy 47
Introduction - Local Agri-Food Systems in a Global World:Market, Social and Environmental Challenges 47
Non Retailer Schemes. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 46
To what extent are consumers' perception and acceptance of alternative meat production systems affected by information? The case of cultured meat 46
Mais in salute, ma con l’interrogativo ogm 45
Situazione e prospettive di mercato per i cereali minori 45
Un caso di studio sui sistemi di rintracciabilità nel settore ortofrutticolo 45
Les stratégies de développement de la coopération: le cas de la filiére vitivinicole en Italie 44
Typical products and traditional products in Italy. Literature review WP1 Concerted Action "Dolphins" 44
The new competitive environment and the challenge facing integrated logistics: the fruit and vegetable sector. 43
Influenza aviaria: emergenza alimentare? 43
La relazione dell'European Food Safety Authority per il 2004 43
Private Innovation and Public Innovation: who leads and who follows? 43
Totale 6.374
Categoria #
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Totale 27.149


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.819 310 354 91 24 126 171 190 46 142 197 48 120
2020/2021880 76 83 69 37 128 17 78 24 225 36 81 26
2021/2022651 19 10 9 22 10 22 74 109 27 71 65 213
2022/20232.250 237 209 155 151 145 247 19 119 868 12 65 23
2023/20241.171 64 102 45 64 91 176 136 103 44 84 96 166
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