MANCINI, Maria Cecilia
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.731
AS - Asia 4.635
EU - Europa 3.790
SA - Sud America 754
AF - Africa 216
OC - Oceania 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 14.140
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.584
SG - Singapore 1.764
CN - Cina 1.701
IT - Italia 911
IE - Irlanda 698
BR - Brasile 603
SE - Svezia 475
FI - Finlandia 401
HK - Hong Kong 372
DE - Germania 324
UA - Ucraina 295
VN - Vietnam 277
TR - Turchia 199
NL - Olanda 192
ZA - Sudafrica 168
GB - Regno Unito 136
FR - Francia 101
CA - Canada 98
RU - Federazione Russa 90
IN - India 59
KR - Corea 59
AR - Argentina 56
EC - Ecuador 33
BD - Bangladesh 31
IQ - Iraq 29
MX - Messico 28
PL - Polonia 27
AT - Austria 25
JP - Giappone 25
ID - Indonesia 21
BE - Belgio 18
ES - Italia 17
CZ - Repubblica Ceca 16
VE - Venezuela 16
CI - Costa d'Avorio 14
CO - Colombia 12
OM - Oman 12
LT - Lituania 11
PT - Portogallo 11
PY - Paraguay 11
PH - Filippine 10
UZ - Uzbekistan 10
MA - Marocco 9
CL - Cile 8
HU - Ungheria 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
JO - Giordania 7
AU - Australia 6
KE - Kenya 6
MY - Malesia 6
NP - Nepal 6
PE - Perù 6
AL - Albania 5
BO - Bolivia 5
CH - Svizzera 5
DO - Repubblica Dominicana 5
EG - Egitto 5
JM - Giamaica 5
PK - Pakistan 5
DZ - Algeria 4
IR - Iran 4
SA - Arabia Saudita 4
UY - Uruguay 4
AZ - Azerbaigian 3
BG - Bulgaria 3
BH - Bahrain 3
CR - Costa Rica 3
EU - Europa 3
GR - Grecia 3
IL - Israele 3
KZ - Kazakistan 3
LB - Libano 3
LU - Lussemburgo 3
NZ - Nuova Zelanda 3
RO - Romania 3
RS - Serbia 3
TN - Tunisia 3
GE - Georgia 2
HN - Honduras 2
KG - Kirghizistan 2
PA - Panama 2
PS - Palestinian Territory 2
SN - Senegal 2
TH - Thailandia 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AM - Armenia 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
DK - Danimarca 1
EE - Estonia 1
GH - Ghana 1
GI - Gibilterra 1
GT - Guatemala 1
HR - Croazia 1
MD - Moldavia 1
MN - Mongolia 1
MZ - Mozambico 1
NE - Niger 1
NG - Nigeria 1
NO - Norvegia 1
PR - Porto Rico 1
Totale 14.133
Città #
Singapore 797
Dublin 694
Chandler 538
Beijing 496
Ashburn 413
Jacksonville 411
Hong Kong 366
Santa Clara 355
Boardman 205
Ann Arbor 197
Dearborn 187
Nanjing 181
Hefei 170
Izmir 165
Johannesburg 161
Princeton 142
Dallas 128
San Mateo 126
Parma 114
Milan 108
Los Angeles 106
Ho Chi Minh City 101
Chicago 98
Wilmington 90
Shenyang 68
Hanoi 67
Toronto 63
Seoul 59
Hebei 58
Helsinki 58
São Paulo 57
Moscow 55
Shanghai 54
Jinan 52
Nanchang 52
Kunming 50
New York 43
Seattle 40
Columbus 38
Munich 38
Rome 37
Des Moines 35
Changsha 31
Tianjin 30
Guangzhou 29
Turin 29
Jiaxing 28
Piacenza 26
London 25
Norwalk 25
Bologna 23
Woodbridge 23
Fremont 22
Buffalo 21
Rio de Janeiro 20
Frankfurt am Main 19
Council Bluffs 18
Siena 18
Vienna 18
Warsaw 18
Haikou 16
Houston 16
Verona 16
Brussels 15
Montreal 15
Abidjan 14
Amsterdam 14
Chennai 14
Düsseldorf 14
Kocaeli 14
Naples 14
San Jose 14
Washington 14
Belo Horizonte 13
Hangzhou 13
Lanzhou 13
Wageningen 13
Zhengzhou 13
Baghdad 12
Bremen 12
Haiphong 12
Muscat 12
Pune 12
Quito 12
Redmond 12
The Dalles 12
Tokyo 12
Boston 11
Ourinhos 11
Porto Alegre 11
Atlanta 10
Brooklyn 10
Chengdu 10
Jakarta 10
Lisbon 10
Phoenix 10
Reggio Emilia 10
Catania 9
Charlotte 9
Curitiba 9
Totale 8.189
Nome #
The role of information on consumer acceptance of Novel Food: The cultured meat [Il ruolo dell'informazione nell'accettazione di novel food da parte del consumatore: Il caso della carne coltivata] 288
Producers' and consumers' perception of the sustainability of short food supply chains: The case of Parmigiano Reggiano PDO 224
Sustainability, innovation and rural development: The case of Parmigiano-Reggiano PDO 188
Exploring consumers’ attitude towards cultured meat in Italy 186
Innovation and marketing strategies for PDO products: the case of "Parmigiano Reggiano" as an ingredient 184
Geographical Indications, public goods and sustainable development goals: A methodological proposal 169
Are geographical indication products fostering public goods? Some evidence from Europe 161
Italian consumers standing at the crossroads of alternative protein sources: Cultivated meat, insect-based and novel plant-based foods 151
Intellectual Property Rights for Geographical Indications: What is at Stake in the TTIP? 150
Strategies for the valorization of sustainable productions through an organic district model 148
The effect of information and co-branding strategies on consumers willingness to pay (WTP) for Protected Designation of Origin (PDO) products: the case of pre-sliced Parma Ham 148
Possibili effetti sul mercato dei prodotti agro-alimentari dell’imposizione di nuovi standard di certificazione da parte della GDO 145
Innovation and typicality in localised agri-food systems: the case of PDO Parmigiano Reggiano 144
Conceptual Framework 142
Recensione di "Economia del mercato agro-alimentare", di Flavio Messori e Fabrizio Ferretti pubblicato da EDAGRICOLE Recensione pubblicata in Rivista di Economia Agraria 138
PDO Parmigiano Reggiano Cheese in Italy 134
Case study on Queso Chontaleno (Nicaragua). Deliverable EU Project "Siner-GI". 132
Geographical Indications and Transatlantic Trade Negotiations: Different US and EU Perspectives 132
Measuring the economic, environmental, and social sustainability of short food supply chains 131
Aspettative ed incertezze per il futuro dell’orzo 130
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamics through the industrial district 130
How Do Firms Use Consumer Science to Target Consumer Communication? The Case of Animal Welfare 127
An overview on the strategies of Italian food distribution system 126
Typical products and traditional products in Italy 126
Rapporto sicurezza alimentare e benessere animale: aspetti teorici, normativi ed empirici 124
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 124
Analisi descrittiva di uno strumento di sviluppo rurale: le strade del vino 122
Avian influenza: Food emergency? 121
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamic throught the industrial district 118
Alcune incognite nel futuro del mais 115
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 114
British Retail Consortium (BRC) Standard: a New Challenge for Firms Involved in the Food Chain. Analysis of Economic and Managerial Aspects 114
Case Study Report on Queso Chontaleno (Nicaraga) 114
Effets possibles de l'imposition par la Grande Distribution de nouvelles normes de certification sur le marché des produits agro-alimentaires 113
Animal welfare in the CAP and large-scale distribution. Public social policy and consumer trust 113
Case study on the traceability systems in the fruit and vegetable sector 112
Geographical Indications in Latin America Value Chains: A “branding from below” strategy or a mechanism excluding the poorest? 112
Alternative agri‐food systems under a market agencements approach: The case of multifunctional farming activity in a peri‐urban area 112
The future of cultured meat between sustainability expectations and socio-economic challenges 112
Food security in Ukraine today’s conditions 110
Sugli scaffali della distribuzione pochi prodotti con l'etichetta 110
La Denominazione di Origine Protetta: uno strumento di tutela del consumatore? Il caso del Prosciutto di Parma - Protected Designation of Origin: an instrument of consumer protection? The case of Parma Ham. 109
Sub deliverable 1.2.3 "Italian Report". IV Sub-deliverable nell'ambito del progetto europeo. 107
The Market Audit 107
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale:l'ecobilancio. 107
La réponse de la Grande Distribution à l'évolution des modèles de consommation alimentaire 106
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 106
THE STRUCTURE OF THE MEAT MARKET IN ITALY 105
To what extent are consumers' perception and acceptance of alternative meat production systems affected by information? The case of cultured meat 105
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 104
When Higher Education Meets Sustainable Development of Rural Areas: Lessons Learned from a Community–University Partnership 102
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 102
Il distretto del Prosciutto di Parma tra tipicità e sostenibilità 102
The traceability of rise: a study case 100
Introduction 99
Asimmetria informativa e commercio elettronico nell’agroalimentare 97
Le azioni dell'Unione europea di informazione e promozione dei prodotti agricoli 97
NON RETAILER SCHEMES 95
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 95
L'adeguamento della normativa nazionale a quella comunitaria in materia di denominazioni di origine e indicazioni geografiche. 95
Lo sviluppo dei marchi geografici collettivi e dei segni distintivi per tutelare e valorrizzare i prodotti freschissimi 95
Sub-Deliverable 1.2.2.2 "Non retailer led schemes". III Sub deliverable nell'ambito del progetto europeo "Welfare Quality" 95
The market audit. Deliverable EU Project Welfare Quality. 95
Le strade del vino: uno strumento di sviluppo rurale 94
La strategia della distribuzione in Italia 94
Quality markers and consumer communication strategies:empirical evidence in the "very fresh" sector in Italy 94
Il ruolo dell'European Food Safety Authority 94
Andamento positivo per il mais ma servono riforme strutturali 94
Aumenta anche nel 2004 la produzione mondiale di orzo 94
La distribuzione commerciale dei prodotti dell’agricoltura meridionale 93
ITALIAN STRATEGIES TO IMPROVE FARM ANIMAL WELFARE 93
Sustainability of GI production systems in the framework of the TTIP negotiations 93
Non Retailer Schemes. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 92
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 92
Intermediate institutions and local development: the Parmigiano Reggiano case 91
Consorzi fidi in agricoltura, uno strumento da potenziare 91
The structure of the meat market in Italy. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 91
Italian strategies to improve farm animal welfare. WP UE Project "Welfare Quality" 91
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale: l’ecobilancio. 90
ORGANISATIONAL AND CONSUMER COMMUNICATION STRATEGIES FOR ANIMAL WELFARE BY FOOD INDUSTRY AND RETAILING IN ITALY 90
Food valley: sintesi sociale, economica e culturale della nascita e dello sviluppo di un sistema agroalimentare/ The Parma Food Valley: social, economic and cultural factors in the birth and development of a local agri-food system 89
Le indicazioni geografiche e il Partenariato Transatlantico per il commercio e gli investimenti (Ttip): prospettive UE e Usa a confronto 88
Short supply chains and Protected Designations of Origin: the case of Parmigiano Reggiano (Italy) 88
Le produzioni tipiche nella normativa internazionale e nella legislazione comunitaria II parte 87
Food quality assurance and certification schemes 87
Public and Private Food Standards 87
Food safety tra regolamentazione pubblica e privata 86
Il nuovo ruolo dei consorzi di tutela in materia di denominazioni d'origine 85
Consumer Communication and Organisational Strategies for Animal Welfare by the Food Industry and Retailing in Italy 85
The Principal-Agent model and the relationship betwen food producers and large retailers:certification standards 84
Identificazione di uno strumento a supporto delle decisioni nella valutazione di trade-off tra attività agricola ed erosione del suolo 83
Influenza aviaria: emergenza alimentare? 82
Globalizzazione e localizzazione nei moderni sistemi agroalimentari 82
Parmigiano Reggiano Cheese and @market revolution: dream or reality? 81
Situazione e prospettive di mercato per i cereali minori 81
Mais in salute, ma con l’interrogativo ogm 80
Local agri-food systems in a global world. Market, Social and Environmental Challenges 80
Il futuro dell’orzo tra incertezze e conferme 78
Private Innovation and Public Innovation: who leads and who follows? 77
Un caso di studio sui sistemi di rintracciabilità nel settore ortofrutticolo 77
Totale 11.157
Categoria #
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Totale 51.394


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021487 0 0 0 0 0 17 78 24 225 36 81 26
2021/2022651 19 10 9 22 10 22 74 109 27 71 65 213
2022/20232.250 237 209 155 151 145 247 19 119 868 12 65 23
2023/20241.171 64 102 45 64 91 176 136 103 44 84 96 166
2024/20253.006 107 188 232 186 334 270 129 112 353 252 232 611
2025/20263.445 493 605 680 600 847 220 0 0 0 0 0 0
Totale 14.246