MANCINI, Maria Cecilia
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.441
EU - Europa 3.106
AS - Asia 2.008
SA - Sud America 27
AF - Africa 17
OC - Oceania 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 8.608
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.368
CN - Cina 1.216
IT - Italia 738
IE - Irlanda 692
SG - Singapore 530
SE - Svezia 467
FI - Finlandia 386
UA - Ucraina 281
DE - Germania 263
TR - Turchia 188
FR - Francia 80
GB - Regno Unito 74
CA - Canada 69
IN - India 25
NL - Olanda 22
AT - Austria 20
BR - Brasile 19
BE - Belgio 15
CZ - Repubblica Ceca 15
VN - Vietnam 15
CI - Costa d'Avorio 13
OM - Oman 12
PT - Portogallo 10
ES - Italia 7
HU - Ungheria 6
PH - Filippine 6
AU - Australia 5
CH - Svizzera 5
MY - Malesia 4
PL - Polonia 4
RU - Federazione Russa 4
AL - Albania 3
CL - Cile 3
CO - Colombia 3
EU - Europa 3
GR - Grecia 3
IR - Iran 3
JP - Giappone 3
RO - Romania 3
BG - Bulgaria 2
LU - Lussemburgo 2
MX - Messico 2
TH - Thailandia 2
AR - Argentina 1
CR - Costa Rica 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
GH - Ghana 1
HK - Hong Kong 1
IQ - Iraq 1
KG - Kirghizistan 1
LT - Lituania 1
MZ - Mozambico 1
NZ - Nuova Zelanda 1
RS - Serbia 1
SV - El Salvador 1
TW - Taiwan 1
TZ - Tanzania 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 8.608
Città #
Dublin 692
Chandler 538
Jacksonville 411
Singapore 384
Beijing 334
Ashburn 207
Ann Arbor 197
Dearborn 187
Boardman 180
Nanjing 179
Izmir 165
Princeton 142
San Mateo 126
Parma 102
Chicago 91
Wilmington 90
Milan 85
Shenyang 67
Hebei 58
Toronto 56
Hefei 54
Helsinki 52
Nanchang 52
Jinan 51
Kunming 49
Shanghai 49
Des Moines 35
Seattle 35
Los Angeles 33
Santa Clara 33
Rome 32
Changsha 30
Jiaxing 28
Guangzhou 27
Piacenza 26
Norwalk 25
Tianjin 23
Woodbridge 23
Fremont 22
Turin 21
Bologna 17
New York 17
Vienna 17
Haikou 16
Düsseldorf 14
Kocaeli 14
Abidjan 13
Hangzhou 13
Lanzhou 13
Washington 13
Bremen 12
Brussels 12
London 12
Muscat 12
Pune 12
Redmond 12
Zhengzhou 12
Dallas 11
Siena 11
Lisbon 10
Munich 10
Padova 9
Amsterdam 8
Chengdu 8
Dong Ket 8
Houston 8
Naples 8
Ningbo 8
Ourinhos 8
Rockville 8
Waterloo 8
Catania 7
Edinburgh 7
Marseille 7
Paris 7
Sant'ilario D'enza 7
Taizhou 7
West Springfield 7
Alvesta 6
Brno 6
Foggia 6
Freiburg 6
Grafing 6
Nardò 6
Redwood City 6
Reggio Emilia 6
Reggio Nell'emilia 6
Taiyuan 6
Borås 5
Casalgrande 5
Florence 5
Forlì 5
Gattatico 5
Istanbul 5
Pisa 5
Verona 5
Wageningen 5
Arezzo 4
Bari 4
Cagliari 4
Totale 5.511
Nome #
Producers' and consumers' perception of the sustainability of short food supply chains: The case of Parmigiano Reggiano PDO 183
The role of information on consumer acceptance of Novel Food: The cultured meat [Il ruolo dell'informazione nell'accettazione di novel food da parte del consumatore: Il caso della carne coltivata] 173
Exploring consumers’ attitude towards cultured meat in Italy 136
Sustainability, innovation and rural development: The case of Parmigiano-Reggiano PDO 131
Innovation and marketing strategies for PDO products: the case of "Parmigiano Reggiano" as an ingredient 126
Are geographical indication products fostering public goods? Some evidence from Europe 114
Recensione di "Economia del mercato agro-alimentare", di Flavio Messori e Fabrizio Ferretti pubblicato da EDAGRICOLE Recensione pubblicata in Rivista di Economia Agraria 107
Possibili effetti sul mercato dei prodotti agro-alimentari dell’imposizione di nuovi standard di certificazione da parte della GDO 105
The effect of information and co-branding strategies on consumers willingness to pay (WTP) for Protected Designation of Origin (PDO) products: the case of pre-sliced Parma Ham 100
Measuring the economic, environmental, and social sustainability of short food supply chains 98
Innovation and typicality in localised agri-food systems: the case of PDO Parmigiano Reggiano 95
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 90
Typical products and traditional products in Italy 87
PDO Parmigiano Reggiano Cheese in Italy 84
Conceptual Framework 84
Aspettative ed incertezze per il futuro dell’orzo 81
How Do Firms Use Consumer Science to Target Consumer Communication? The Case of Animal Welfare 80
The future of cultured meat between sustainability expectations and socio-economic challenges 80
Effets possibles de l'imposition par la Grande Distribution de nouvelles normes de certification sur le marché des produits agro-alimentaires 79
Case study on the traceability systems in the fruit and vegetable sector 79
Intellectual Property Rights for Geographical Indications: What is at Stake in the TTIP? 78
Geographical Indications and Transatlantic Trade Negotiations: Different US and EU Perspectives 77
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 76
An overview on the strategies of Italian food distribution system 75
Sub deliverable 1.2.3 "Italian Report". IV Sub-deliverable nell'ambito del progetto europeo. 74
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale:l'ecobilancio. 74
Avian influenza: Food emergency? 74
Geographical Indications in Latin America Value Chains: A “branding from below” strategy or a mechanism excluding the poorest? 74
Le azioni dell'Unione europea di informazione e promozione dei prodotti agricoli 74
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamic throught the industrial district 73
THE STRUCTURE OF THE MEAT MARKET IN ITALY 72
L'adeguamento della normativa nazionale a quella comunitaria in materia di denominazioni di origine e indicazioni geografiche. 72
La réponse de la Grande Distribution à l'évolution des modèles de consommation alimentaire 70
Case study on Queso Chontaleno (Nicaragua). Deliverable EU Project "Siner-GI". 70
A study case about a traceability system in the fruit and vegetable chain 70
Il distretto del Prosciutto di Parma tra tipicità e sostenibilità 70
Italian consumers standing at the crossroads of alternative protein sources: Cultivated meat, insect-based and novel plant-based foods 67
Il ruolo dell'European Food Safety Authority 67
Analisi descrittiva di uno strumento di sviluppo rurale: le strade del vino 66
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 66
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 66
Strategies for the valorization of sustainable productions through an organic district model 65
Lo sviluppo dei marchi geografici collettivi e dei segni distintivi per tutelare e valorrizzare i prodotti freschissimi 65
The Market Audit 64
Case Study Report on Queso Chontaleno (Nicaraga) 64
Alcune incognite nel futuro del mais 64
Andamento positivo per il mais ma servono riforme strutturali 64
Sugli scaffali della distribuzione pochi prodotti con l'etichetta 63
NON RETAILER SCHEMES 63
Identificazione di uno strumento a supporto delle decisioni nella valutazione di trade-off tra attività agricola ed erosione del suolo 63
Rapporto sicurezza alimentare e benessere animale: aspetti teorici, normativi ed empirici 63
Asimmetria informativa, benessere degli animali e soluzioni di mercato 63
A reinterpretation of the agri-food system and its spatial dynamics through the industrial district 63
Intermediate institutions and local development: the Parmigiano Reggiano case 62
The traceability of rise: a study case 62
Asimmetria informativa e commercio elettronico nell’agroalimentare 62
Animal welfare in the CAP and large-scale distribution. Public social policy and consumer trust 62
Sub-Deliverable 1.2.2.2 "Non retailer led schemes". III Sub deliverable nell'ambito del progetto europeo "Welfare Quality" 62
ITALIAN STRATEGIES TO IMPROVE FARM ANIMAL WELFARE 61
Alternative agri‐food systems under a market agencements approach: The case of multifunctional farming activity in a peri‐urban area 61
Le strade del vino: uno strumento di sviluppo rurale 60
British Retail Consortium (BRC) Standard: a New Challenge for Firms Involved in the Food Chain. Analysis of Economic and Managerial Aspects 59
Aumenta anche nel 2004 la produzione mondiale di orzo 59
Consorzi fidi in agricoltura, uno strumento da potenziare 58
Large retailers and vertical control of the supply chain: private labels and private certification standards 58
Parmigiano Reggiano Cheese and @market revolution: dream or reality? 57
Food quality assurance and certification schemes 57
Globalizzazione e localizzazione nei moderni sistemi agroalimentari 57
The structure of the meat market in Italy. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 57
Public and Private Food Standards 57
Short supply chains and Protected Designations of Origin: the case of Parmigiano Reggiano (Italy) 57
The market audit. Deliverable EU Project Welfare Quality. 57
Uno strumento operativo per la certificazione ambientale: l’ecobilancio. 56
Food valley: sintesi sociale, economica e culturale della nascita e dello sviluppo di un sistema agroalimentare/ The Parma Food Valley: social, economic and cultural factors in the birth and development of a local agri-food system 56
Le indicazioni geografiche e il Partenariato Transatlantico per il commercio e gli investimenti (Ttip): prospettive UE e Usa a confronto 56
La strategia della distribuzione in Italia 55
Consumer Communication and Organisational Strategies for Animal Welfare by the Food Industry and Retailing in Italy 55
Italian strategies to improve farm animal welfare. WP UE Project "Welfare Quality" 55
Local agri-food systems in a global world. Market, Social and Environmental Challenges 55
La distribuzione commerciale dei prodotti dell’agricoltura meridionale 54
The Principal-Agent model and the relationship betwen food producers and large retailers:certification standards 54
ORGANISATIONAL AND CONSUMER COMMUNICATION STRATEGIES FOR ANIMAL WELFARE BY FOOD INDUSTRY AND RETAILING IN ITALY 54
Non Retailer Schemes. Deliverable EU Project "Welfare Quality" 54
La Denominazione di Origine Protetta: uno strumento di tutela del consumatore? Il caso del Prosciutto di Parma - Protected Designation of Origin: an instrument of consumer protection? The case of Parma Ham. 54
Food safety tra regolamentazione pubblica e privata 54
Introduction 54
Geographical Indications, public goods and sustainable development goals: A methodological proposal 53
Le produzioni tipiche nella normativa internazionale e nella legislazione comunitaria (I parte) 53
E’ possibile riorganizzare il mercato del Parmigiano Reggiano? Alcune riflessioni sul tema. 53
Il nuovo ruolo dei consorzi di tutela in materia di denominazioni d'origine 52
Introduction - Local Agri-Food Systems in a Global World:Market, Social and Environmental Challenges 51
Quality markers and consumer communication strategies:empirical evidence in the "very fresh" sector in Italy 50
To what extent are consumers' perception and acceptance of alternative meat production systems affected by information? The case of cultured meat 50
Situazione e prospettive di mercato per i cereali minori 49
Les stratégies de développement de la coopération: le cas de la filiére vitivinicole en Italie 48
Influenza aviaria: emergenza alimentare? 48
Mais in salute, ma con l’interrogativo ogm 48
Un caso di studio sui sistemi di rintracciabilità nel settore ortofrutticolo 48
The new competitive environment and the challenge facing integrated logistics: the fruit and vegetable sector. 47
Typical products and traditional products in Italy. Literature review WP1 Concerted Action "Dolphins" 47
Totale 6.969
Categoria #
all - tutte 32.677
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 32.677


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.040 0 0 0 0 126 171 190 46 142 197 48 120
2020/2021880 76 83 69 37 128 17 78 24 225 36 81 26
2021/2022651 19 10 9 22 10 22 74 109 27 71 65 213
2022/20232.250 237 209 155 151 145 247 19 119 868 12 65 23
2023/20241.171 64 102 45 64 91 176 136 103 44 84 96 166
2024/2025909 107 188 232 186 196 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.704