CARDINALI, Maria Grazia
CARDINALI, Maria Grazia
Dipartimento di Scienze Economiche e Aziendali
"Il processo di sviluppo dell'innovazione nelle imprese distributive"
2005-01-01 Cardinali, Maria Grazia
A consumer perspective on grocery retailers’ differentiation
2015-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
A structural equation model of impulse buying behavior in grocery retailing
2017-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia; Grandi, Benedetta
Allargare il mercato del Made in Italy nel settore agroalimentare: una nuova opportunità per il retail
2016-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia; Ieva, Marco; Lugli, Gianpiero; Ziliani, Cristina
Allocazione dello spazio espositivo alle categorie
2002-01-01 Cardinali, Maria Grazia
Allocazione dello spazio espositivo alle categorie
2005-01-01 Cardinali, Maria Grazia
Assessing the long-term effect on sales and CSR of a Nutrition Marketing strategy in the retailing environment
2019-01-01 Grandi, B.; Cardinali, M. G.; Bellini, S.
Branding strategies in typical food products: a qualitative study,
2015-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
Building customer loyalty in retailing: not all levers are created equal
2011-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia; Ziliani, Cristina
Category based vs product based healthy communication: promoting ‘health’ in the UK retailing environment
2018-01-01 Grandi, Benedetta; Burt, Steven; Cardinali, Maria Grazia
Choice overload and consumers reactions: Results from a cognitive and unconscious perspective
2020-01-01 Grandi, Benedetta; Cardinali, Maria Grazia
Choice Overload in the Grocery Setting: Results from a Laboratory Experiment
2020-01-01 Grandi, Benedetta; Cardinali, Maria Grazia
Come cambierà la promozione in store in un contesto di crescente programmazione degli acquisti
2014-01-01 Cardinali, Maria Grazia
Come far convergere la promozione delle vendite con la promozione della salute attraverso il merchandising nutrizionale
2017-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Grandi, Benedetta
Competitive Convergence in Grocery Retailing
2016-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia
Competizione di prezzo nel retailing e nuove forme di comunicazione della price image nelle imprese commerciali
2005-01-01 Cardinali, Maria Grazia
Consumatore e prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali nelle scelte di consumo e di acquisto in Bursi T. e Galli G. (a cura di) “Le imprese italiane dell’industria agro-alimentare: mercati internazionali, relazioni di canale, strategie e politiche di branding
2015-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Bellini, Silvia
Consumatore e prodotti tipici: ruolo dei brand e dei canali nelle scelte di consumo e di acquisto.
2014-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Bellini, Silvia
Consumer perceptions of grocery retailers: the role of store formats and store banners.
2015-01-01 Cardinali, Maria Grazia; Bellini, Silvia
Consumer perceptions of typical products: which implications for marketing strategies?
2015-01-01 Bellini, Silvia; Cardinali, Maria Grazia