MAMELI, Consuelo

MAMELI, Consuelo  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 25 (tempo di esecuzione: 0.034 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A sequential analysis of classroom discourse in Italian primary schools. The many faces of the IRF pattern 1-gen-2013 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo; A., Gnisci
Adolescents' profiles based on student agency and teacher autonomy support: Does interpersonal justice matter? 1-gen-2021 Grazia, Valentina; Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa
Agency and responsibility in adolescent students: A challenge for the societies of tomorrow 1-gen-2019 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa; Passini, Stefano
Basic psychological needs and student engagement: A focus on justice and agency 1-gen-2018 Molinari, Luisa; Mameli, Consuelo
Being bored at school: Trajectories and academic outcomes 1-gen-2021 Grazia, Valentina; Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Classroom dialogic discourse: An observational study 1-gen-2010 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
Contrasting school dropout: The protective role of perceived teacher justice 1-gen-2023 Grazia, V.; Molinari, L.; Mameli, C.
Il discorso in classe fra monologismo e dialogismo: verso una didattica di qualità 1-gen-2012 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
Improving the learning environment in secondary schools: A challenge for the societies of tomorrow 1-gen-2017 Molinari, Luisa; Mameli, Consuelo; Grazia, Valentina
Interactive micro-processes in classroom discourse: Turning points and emergent meanings 1-gen-2013 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Islet-derived EATP fuels autoreactive CD8+ T cells and facilitates the onset of type 1 diabetes 1-gen-2018 Tezza, S.; Nasr, M. B.; D'Addio, F.; Vergani, A.; Usuelli, V.; Falzoni, S.; Bassi, R.; Dellepiane, S.; Fotino, C.; Rossi, C.; Maestroni, A.; Solini, A.; Corradi, D.; Giani, E.; Mameli, C.; Bertuzzi, F.; Pezzolesi, M. G.; Wasserfall, C. H.; Atkinson, M. A.; Fuchtbauer, E. -M.; Ricordi, C.; Folli, F.; Virgilio, F. D.; Pileggi, A.; Dhe-Paganon, S.; Zuccotti, G. V.; Fiorina, P.
La natura pubblica e partecipata del discorso in classe 1-gen-2011 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
La qualità dei processi educativi e di istruzione: un dialogo fra le scuole italiane e finlandesi 1-gen-2013 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo; Aimi, Beatrice
Le forme del convivere funzionali alla crescita e alla socializzazione in età evolutiva: i luoghi affettivi per una crescita sana. 1-gen-2010 Mameli, Consuelo; Fruggeri, Laura
Microtransizioni e punti di svolta: un approccio interattivo allo studio del discorso in classe 1-gen-2013 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Process quality of classroom discourse: Pupils' participation and learning opportunities 1-gen-2013 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
Promuovere competenze e partecipazione in classe. 1-gen-2017 Molinari, Luisa; Mameli, Consuelo
Relazioni, adattamento e pratiche quotidiane nelle classi scolastiche. Metodi e strumenti di indagine e di valutazione 1-gen-2010 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Relazioni, adattamento e pratiche quotidiane nelle classi scolastiche. Metodi e strumenti di indagine e valutazione 1-gen-2010 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Seeking educational quality in the unfolding of classroom discourse: A focus on microtransitions 1-gen-2014 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda