This research considers an activity carried out with French and Italian children of Primary School. We investigate the presence of pre-concepts about isometries by the use of a game (invented by the authors) regarding the movements of a “tumbler equilateral triangle” which moves on a suitable plane tessellation.

Analisi di un gioco sulle isometrie nella scuola primaria: il triangolo-acrobata / C., Bulf; Marchini, Carlo; Vighi, Paola. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 37A:1(2014), pp. 7-33.

Analisi di un gioco sulle isometrie nella scuola primaria: il triangolo-acrobata

MARCHINI, Carlo;VIGHI, Paola
2014-01-01

Abstract

This research considers an activity carried out with French and Italian children of Primary School. We investigate the presence of pre-concepts about isometries by the use of a game (invented by the authors) regarding the movements of a “tumbler equilateral triangle” which moves on a suitable plane tessellation.
2014
Analisi di un gioco sulle isometrie nella scuola primaria: il triangolo-acrobata / C., Bulf; Marchini, Carlo; Vighi, Paola. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 37A:1(2014), pp. 7-33.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11381/2748312
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact