This research considers an activity carried out with French and Italian children of Primary School. We investigate the presence of pre-concepts about isometries by the use of a game (invented by the authors) regarding the movements of a “tumbler equilateral triangle” which moves on a suitable plane tessellation.
Analisi di un gioco sulle isometrie nella scuola primaria: il triangolo-acrobata / C., Bulf; Marchini, Carlo; Vighi, Paola. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 37A:1(2014), pp. 7-33.
Analisi di un gioco sulle isometrie nella scuola primaria: il triangolo-acrobata
MARCHINI, Carlo;VIGHI, Paola
2014-01-01
Abstract
This research considers an activity carried out with French and Italian children of Primary School. We investigate the presence of pre-concepts about isometries by the use of a game (invented by the authors) regarding the movements of a “tumbler equilateral triangle” which moves on a suitable plane tessellation.File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.