The paper presents and studies some cases of mathematical reasoning observed during an activity based on a game with rules, proposed to pupils 5-6 years old. Every game requires and promotes different competences, in particular logical and mathematical. The study of pupil’s behaviours in front of the task furnishes some examples that prove the possibility of an early and significant mathematical activity

Dal bidimensionale al tridimensionale: le casette si trasformano in cubi / I., Aschieri; Vighi, Paola; P. R., Micheli. - (2013), pp. 53-58. (Intervento presentato al convegno Incontri con la Matematica N. 27 tenutosi a Castel San Pietro Terme (BO) nel 8, 9, 10 novembre 2013).

Dal bidimensionale al tridimensionale: le casette si trasformano in cubi

VIGHI, Paola;
2013-01-01

Abstract

The paper presents and studies some cases of mathematical reasoning observed during an activity based on a game with rules, proposed to pupils 5-6 years old. Every game requires and promotes different competences, in particular logical and mathematical. The study of pupil’s behaviours in front of the task furnishes some examples that prove the possibility of an early and significant mathematical activity
2013
8837117175
Dal bidimensionale al tridimensionale: le casette si trasformano in cubi / I., Aschieri; Vighi, Paola; P. R., Micheli. - (2013), pp. 53-58. (Intervento presentato al convegno Incontri con la Matematica N. 27 tenutosi a Castel San Pietro Terme (BO) nel 8, 9, 10 novembre 2013).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11381/2656871
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact