The paper reports the outcomes of an experimentation, regarding the presence of pre-concepts (Rouche, 1999) about isometries, based on a game (invented by the authors). It presents the a-posteriori analysis and a comparison of the French and Italian pupils’ procedures.
Preconcetti sulle isometrie nella scuola primaria. Un case-study condotto in Francia e in Italia / C., Bulf; Marchini, Carlo; Vighi, Paola. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 37A:2(2014), pp. 107-132.
Preconcetti sulle isometrie nella scuola primaria. Un case-study condotto in Francia e in Italia
MARCHINI, Carlo;VIGHI, Paola
2014-01-01
Abstract
The paper reports the outcomes of an experimentation, regarding the presence of pre-concepts (Rouche, 1999) about isometries, based on a game (invented by the authors). It presents the a-posteriori analysis and a comparison of the French and Italian pupils’ procedures.File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.