In School Year 2005/2006, we extended, in Italy, a part of a research initiated by Ewa Swoboda in Poland. Our research used simple tools but early results indicate that certain geometric aspects may depend on factors such as competency, psychology and gender. In this paper we present a preliminary analysis of the protocols and some hints to teachers about possible uses of these tools.

Indagine sulle prime intuizioni geometriche mediante ‘mosaici’. Un esperimento nella scuola italiana / MARCHINI C.; SWOBODA E.; VIGHI P.. - In: LA MATEMATICA E LA SUA DIDATTICA. - ISSN 1120-9968. - 1(2009), pp. 61-88.

Indagine sulle prime intuizioni geometriche mediante ‘mosaici’. Un esperimento nella scuola italiana

MARCHINI, Carlo;VIGHI, Paola
2009

Abstract

In School Year 2005/2006, we extended, in Italy, a part of a research initiated by Ewa Swoboda in Poland. Our research used simple tools but early results indicate that certain geometric aspects may depend on factors such as competency, psychology and gender. In this paper we present a preliminary analysis of the protocols and some hints to teachers about possible uses of these tools.
Indagine sulle prime intuizioni geometriche mediante ‘mosaici’. Un esperimento nella scuola italiana / MARCHINI C.; SWOBODA E.; VIGHI P.. - In: LA MATEMATICA E LA SUA DIDATTICA. - ISSN 1120-9968. - 1(2009), pp. 61-88.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Marchini - Swoboda - Vighi.pdf

non disponibili

Tipologia: Documento in Post-print
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 3.84 MB
Formato Adobe PDF
3.84 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11381/2264236
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact