Unfortunately, in Italy, the social status of the nurse remains a critical issue that has a significant impact in terms of reducing its attractiveness for young Italians, also in consideration of how the perception of a profession by society is significantly conditioned by the economic recognition attributed to it and which does not represent a point in favor of our profession in the national context.
Purtroppo, in Italia, lo status sociale dell’infermiere rimane una criticità che incide significativamente in termini di riduzione di attrattività per i giovani italiani, anche in considerazione di come la percezione di una professione da parte della società sia condizionata in modo rilevante dal riconoscimento economico che ad essa viene attribuito e che non rappresenta un punto a favore della nostra professione nel contesto nazionale.
L'identità professionale dell’infermiere: quale evoluzione si prospetta per il nostro futuro? / Lodini, Roberta; Carelli, Lara; Ferrara, Paolo; Di Prisco, Laura; Terzoni, Stefano; Destrebecq, Anne; Parozzi, Mauro. - In: DISSERTATION NURSING. - ISSN 2785-7263. - 3:2(2024), pp. 1-2. [10.54103/dn/24964]
L'identità professionale dell’infermiere: quale evoluzione si prospetta per il nostro futuro?
Parozzi, Mauro
2024-01-01
Abstract
Unfortunately, in Italy, the social status of the nurse remains a critical issue that has a significant impact in terms of reducing its attractiveness for young Italians, also in consideration of how the perception of a profession by society is significantly conditioned by the economic recognition attributed to it and which does not represent a point in favor of our profession in the national context.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


