Objectives: Aims of the study were improving acquaintance; confidence, cooperation, communication, creativity, out of all tutors and students, and students and students of Dental Hygiene Degree Program. Materials and methods: realize a Team Building outdoor experience. Results: 32 students, tutors and the Coordinator in the Pavia Castle Park put themselves in the game speaking of themselves, taking part in team games debriefing. Conclusions: the teaching experience allowed to transform a tutor and student group in a high-performance team.
Obiettivi: far conoscere in modo più profondo, aumentare la fiducia nei propri colleghi, migliorare il livello di collaborazione, stimolare la creatività, favorire la comunicazione tra studenti e tutor e studenti e studenti di un Corso di Laurea in Igiene Dentale. Materiali e metodi: realizzazione di una giornata di Team Building in un setting outdoor. Risultati: 32 studenti, tutor e Coordinatore didattico nel Parco del Castello di Pavia si sono messi in gioco parlando di sé, partecipando a team game e fasi di debriefing. Conclusioni: l’esperienza formativa ha permesso di trasformare un gruppo di studenti e tutor in una squadra.
Esperienza di team building: costruzione di una squadra efficace in un Corso di laurea in Igiene Dentale / Segu', M; Vitaliano, M; Collesano, V. - In: RIVISTA ITALIANA IGIENE DENTALE. - ISSN 1825-4683. - 9:1(2013).
Esperienza di team building: costruzione di una squadra efficace in un Corso di laurea in Igiene Dentale
SEGU' M;
2013-01-01
Abstract
Objectives: Aims of the study were improving acquaintance; confidence, cooperation, communication, creativity, out of all tutors and students, and students and students of Dental Hygiene Degree Program. Materials and methods: realize a Team Building outdoor experience. Results: 32 students, tutors and the Coordinator in the Pavia Castle Park put themselves in the game speaking of themselves, taking part in team games debriefing. Conclusions: the teaching experience allowed to transform a tutor and student group in a high-performance team.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.