This article presents some experiments in students from 12 to 16 years old of non-standard problems and especially those not cataloged in textbooks with the label "solvable with equation or system". A posteriori analysis of these problems can help to identify when the concept of equation or system begins to take shape in students' mind and to show if and how it evolves from one scholastic level to the next one.

Un approccio costruttivo alla formalizzazione / Rinaldi, Maria Gabriella; Medici, Daniela. - (2010), pp. 107-118.

Un approccio costruttivo alla formalizzazione

RINALDI, Maria Gabriella;MEDICI, Daniela
2010-01-01

Abstract

This article presents some experiments in students from 12 to 16 years old of non-standard problems and especially those not cataloged in textbooks with the label "solvable with equation or system". A posteriori analysis of these problems can help to identify when the concept of equation or system begins to take shape in students' mind and to show if and how it evolves from one scholastic level to the next one.
2010
9788878980549
Un approccio costruttivo alla formalizzazione / Rinaldi, Maria Gabriella; Medici, Daniela. - (2010), pp. 107-118.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
107-118 Un approccio costruttivo alla formalizzazione(Medici - Rinaldi).pdf

non disponibili

Tipologia: Documento in Post-print
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 194.45 kB
Formato Adobe PDF
194.45 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11381/2360278
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact