Sfoglia per Autore
Relazioni, adattamento e pratiche quotidiane nelle classi scolastiche. Metodi e strumenti di indagine e valutazione
2010-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Relazioni, adattamento e pratiche quotidiane nelle classi scolastiche. Metodi e strumenti di indagine e di valutazione
2010-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Le forme del convivere funzionali alla crescita e alla socializzazione in età evolutiva: i luoghi affettivi per una crescita sana.
2010-01-01 Mameli, Consuelo; Fruggeri, Laura
Classroom dialogic discourse: An observational study
2010-01-01 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
La natura pubblica e partecipata del discorso in classe
2011-01-01 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
Il discorso in classe fra monologismo e dialogismo: verso una didattica di qualità
2012-01-01 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
La qualità dei processi educativi e di istruzione: un dialogo fra le scuole italiane e finlandesi
2013-01-01 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo; Aimi, Beatrice
Microtransizioni e punti di svolta: un approccio interattivo allo studio del discorso in classe
2013-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Interactive micro-processes in classroom discourse: Turning points and emergent meanings
2013-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
A sequential analysis of classroom discourse in Italian primary schools. The many faces of the IRF pattern
2013-01-01 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo; A., Gnisci
Process quality of classroom discourse: Pupils' participation and learning opportunities
2013-01-01 Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda; Mameli, Consuelo
Seeking educational quality in the unfolding of classroom discourse: A focus on microtransitions
2014-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Teacher justice and parent support as predictors of learning motivation and visions of a just world
2016-01-01 Berti, Chiara; Mameli, Consuelo; Speltini, Giuseppina; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Promuovere competenze e partecipazione in classe.
2017-01-01 Molinari, Luisa; Mameli, Consuelo
Improving the learning environment in secondary schools: A challenge for the societies of tomorrow
2017-01-01 Molinari, Luisa; Mameli, Consuelo; Grazia, Valentina
Teaching practices and burnout: A study on Italian teachers
2017-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa Maria Emilia Edoarda
Islet-derived EATP fuels autoreactive CD8+ T cells and facilitates the onset of type 1 diabetes
2018-01-01 Tezza, S.; Nasr, M. B.; D'Addio, F.; Vergani, A.; Usuelli, V.; Falzoni, S.; Bassi, R.; Dellepiane, S.; Fotino, C.; Rossi, C.; Maestroni, A.; Solini, A.; Corradi, D.; Giani, E.; Mameli, C.; Bertuzzi, F.; Pezzolesi, M. G.; Wasserfall, C. H.; Atkinson, M. A.; Fuchtbauer, E. -M.; Ricordi, C.; Folli, F.; Virgilio, F. D.; Pileggi, A.; Dhe-Paganon, S.; Zuccotti, G. V.; Fiorina, P.
Basic psychological needs and student engagement: A focus on justice and agency
2018-01-01 Molinari, Luisa; Mameli, Consuelo
Agency and responsibility in adolescent students: A challenge for the societies of tomorrow
2019-01-01 Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa; Passini, Stefano
Adolescents' profiles based on student agency and teacher autonomy support: Does interpersonal justice matter?
2021-01-01 Grazia, Valentina; Mameli, Consuelo; Molinari, Luisa
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile